رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه در حوادث اخیر به تمام امکانات اتاق بازرگانی خسارت وارد شده است، افزود: برآورد اولیه از خسارت ۲۰ میلیارد تومانی حکایت دارد.
کد خبر: ۷۹۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 19 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ رحیم بنامولایی با اشاره به حوادث اخیر در استان البرز از وقوع آتش‌سوزی، آسیب به اموال و تجهیزات و سرقت لوازم موجود در ساختمان اتاق بازرگانی البرز خبر داد و گفت: از همان شب اول وقوع این حوادث، ما مسئولین را در جریان گذاشته و تقاضای کمک کردیم.

بنامولایی افزود: بعد از وقوع آتش‌سوزی در ساختمان، آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش وارد عمل شد اما اغتشاشگران با مجروح کردن دو نفر از پرسنل آتش‌نشانی مانع کار شدند، در نهایت با پیگیری‌های استانداری آتش‌نشانی دوباره به صحنه بازگشت اما آتش‌سوزی در ساختمان بیش از چهار ساعت طول کشید.

وی ادامه داد: این طولانی شدن آتش‌سوزی باعث آسیب دیدن بنای ساختمان شده و استحکام بنا از بین رفته است، ساختمانی که بیشترین آسیب را دیده چهار هزار مترمربع زیربنا دارد و باید دوباره بازسازی شود.

این مسئول افزود: شب دوم تصور ما بر این بود که با آتش‌سوزی ساختمان دیگر مزاحمتی ایجاد نخواهد شد اما متأسفانه گروهی که به نظر می‌رسد آموزش دیده بوده‌اند و حتی تجهیزاتی برای برش حفاظ در اختیار داشته‌اند، وارد ساختمان شده و خسارات فراوانی وارد کردند.

وی خاطرنشان کرد: آسیب زیادی به نمایشگاه موجود در ساختمان وارد شده است، این نمایشگاه به نوعی نمایانگر اقتدار استان البرز در زمینه تولید و صنعت بود و در حال تبدیل شدن به یک الگو برای کشور بود.

بنامولایی اعلام کرد: ما در این نمایشگاه سعی کرده بودیم هم مباحث رونق تولید، هم رونق صادرات و هم رونق اقتصادی را به نمایش بگذاریم و بین آنها یک هم افزایی ایجاد کنیم و با کمک استارتاپ‌ها به سمت ایجاد زیرساختی برای حل مشکلات استان برویم.

وی ادامه داد: علاوه بر سرقت بخشی از اموال موجود در ساختمان، آسیب‌های زیادی هم وارد کرده‌اند، این گروه مخرب آموزش دیده بوده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه پرونده‌های موجود در اتاق بازرگانی پیش از بروز خسارت شدید جمع آوری شد، تصریح کرد: باید با این افراد به شدت برخورد شود.

وی با بیان اینکه به تمام امکانات اتاق بازرگانی خسارت وارد شده است افزود: برآورد اولیه از خسارت ۲۰ میلیارد تومانی حکایت دارد، اگرچه ساختمان بیمه است اما بیمه چنین شرایطی را برای پرداخت خسارت قبول ندارد.

بنامولایی با تشکر از مسئولان استان که پیگیری موضوع بوده‌اند، گفت: امیدوارم تا ۲۲ بهمن ماه این خسارات جبران تا دشمنان بدانند با این اقدامات نمی‌توانند مانع ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در این حادثه به اموال و تجهیزات مرکز خدمات تسهیلگری و آکادمی استارتاپ که از برنامه‌های مسئولیت‌های اجتماعی و رایگان  اتاق بازرگانی در حوزه استارتاپ و دانش‌بنیان برای کمک به جوانان جویای کار بود هم آسیب وارد شده است، این کار با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های استان به صورت مشترک با اتاق بازرگانی انجام شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار