از اواخر وقت چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه یکم آذر ماه، نفوذ سامانه سرد و بارشی دیگری به استان، موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تند، کاهش دما، بارش باران در شمال استان و بارش برف در نواحی مرکزی و جنوبی استان و مه خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 19 November 2019

به گزارش تابناک اردبیل، سیاوش محمدی اظهار داشت:  طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی همچنان نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان تا اوایل روز چهارشنبه است.

وی بیان کرد: طی این مدت جو استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی از ساعات مه آلود، ضمن تداوم سرمای هوا، بارش برف در نواحی مرکزی و جنوبی استان و گاهی بارش خفیف باران در نواحی شمالی استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: روز چهارشنبه موقتاً از شدت ناپایداری ها در استان کاسته خواهد شد و بصورت نسبی بر دمای هوا در طول روز افزوده می‌شود اما از اواخر وقت چهارشنبه و طی روزهای پنجشنبه و جمعه یکم آذر ماه، نفوذ سامانه سرد و بارشی دیگری به استان، موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تند، کاهش دما، بارش باران در شمال استان و بارش برف در نواحی مرکزی و جنوبی استان و مه خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: در برخی جاده‌های مواصلاتی بویژه گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان، لغزندگی، یخبندان، کاهش دید افقی، کولاک برف و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت به انجام سفر، با اطلاع از وضعیت راه ها و مجهز نمودن خودروها به تجهیزات زمستانی در جاده های استان تردد کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: با تقویت سامانه سرد و بارشی در منطقه، از عصر امروز بارش متناوب برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا ساعات اولیه صبح چهارشنبه تداوم یافته و سبب اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان خواهد شد.

وی از بارش برف توام با هوای سرد و مه آلود، گاهی با وزش باد خبر داد و بیان کرد: مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه جنوب استان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار