کد خبر: ۷۹۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 17 November 2019

به گزارش ایرنا سردار هوشنگ حسینی روز شنبه افزود: بر اساس شکایت فردی پرونده‌ای در رابطه فیشینگ (جعل و سوء‌استفاده از اطلاعات کارت بانکی افراد) تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفته و با هماهنگی قضایی بررسی‌ها در این زمینه آغاز شد.

وی اظهارداشت: با توجه به مستندات ارائه ‌شده توسط شاکی و تحقیقات مقدماتی، کارآگاهان پلیس فتا رد متهم اصلی را زده و متوجه شدند که وی متواری بوده و مکان سکونت مشخصی ندارد.

وی بیان‌کرد: ماموران پس از اقدامات فنی، پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی محل اختفای مجرم را شناسایی و دستگیر و جهت بازجویی به پلیس فتا انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: از محل اختفای این مجرم تعدادی دستگاه سیستم کامپیوتری، گوشی تلفن هوشمند، سیم کارت‌های متعدد و همچنین کارت بانکی با اسامی مختلف کشف و ضبط شد.

سردار حسینی با بیان اینکه این متهم در ادامه بازجویی‌ها و تحقیقات به همکاری با چند نفر به عنوان شریک اعتراف کرد، ادامه داد: این افراد با طراحی سایت‌های جعلی با عناوین مختلف از جمله "صیغه‌یابی" فعالیت می‌کردند که با دستور قضایی تمامی اعضای باند که ۱۲ نفر بودند دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل سیستم قضایی شدند.

وی از مردم خواست با رعایت نکات ایمنی فریب افراد تبهکار را نخورند و از در اختیار گذاشتن کارت عابر بانک خود به دیگران خودداری کرده و در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و

پیام‌رسان‌ها به تبلیغات مختلف و واهی توجه نکرده و مشخصات بانکی خود را در آنها وارد نکنند.

او گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به پلیس اطلاع دهند و به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

فیشینگ Phishing به تلاش برای یافتن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آنها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آنها گفته می‌شود.

هنگامی که شخصی تلاش می‌کند دیگری را فریب دهد تا اطلاعات شخصی حساب یا کارتش را در اختیارش بگیرد یک حمله فیشینگ رخ می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار