در این بخشنامه تاکید شده است اگر مدیری توان پاسخگویی به مردم را ندارد، استعفا دهد و خود برود و الی طی یک پروسه کوتاه مدت از صحنه مدیریت عزل خواهد شد. 
کد خبر: ۷۹۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ 14 November 2019

تابناک ایلام آیت قیصربیگی*::در خبرها آمده بود که استاندار ایلام در نشست شورای معاونین در راستای استیفای حقوق شهروندی دستور تدوین بخشنامه ای داد که در آن تمامی مدیران دستگاه های اجرایی اعم از معاونین استاندار، مدیران کل و معاونین، فرمانداران و معاونین، بخشداران، مدیران شهرستان و بخش های تابعه استان را موظف کرده است که حداکثر ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پاسخ خواسته ها و مطالبه بحق ارباب رجوع را بدهند. 

در این بخشنامه تاکید شده است اگر مدیری توان پاسخگویی به مردم را ندارد، استعفا دهد و خود برود و الی طی یک پروسه کوتاه مدت از صحنه مدیریت عزل خواهد شد. 

نکته جالبی که در صحبت‌های قاسم سلیمانی دشتکی بیشتر به چشم می آید حول این جمله است: "این کمال بی تدبیری یک مدیر است که مطالبات مردم را بی پاسخ بگذارد! " 

استاندار ایلام در این باره می‌گوید؛ اگر مدیری کار ارباب رجوع را به تاخیر بیاندازد آن کار در گردونه پرپیچ و خم بروکراسی گیر می‌افتد و در نهایت شامل مرور زمان می شود. 

وی اعتقاد دارد که مدیران بایست درلحظه پاسخگوی خواسته و مطالبه مردمی باشند. اما آنچه که در صحبت های استاندار امروز ایلام بیشتر به دل نشسته و مورد توجه و استقبال عموم مردم قرار گرفته این است که وی خود نسبت به این رویکرد مردم‌پسند پیشگام بوده است.

 در این راستا مادامی که ارباب رجوعی به وی مراجعه کرده بلافاصله در همان لحظه پیگیر کار او شده است. همان طور که بارها در ملاقات های عمومی، حضور در سامانه سامد، دیدار با اقشار مختلف مردم مشاهده شده است این بوده که استاندار ایلام بعد از طرح خواسته و مسئله ای از جانب مردم بلافاصله پیگیری کرده و با مدیر مربوطه جهت حل مشکل ارتباط گرفته است‌. 

البته این پیگیری ها در حد یک رفع تکلیف نبوده بلکه وی در ابتدا به سراغ دستگاه و مرجع خاصی که توان حل مشکل را دارد رفته، بعد برای رفع مشکل خواستار یک گردش کار روشن با زمانبندی مشخص بوده و هیچگاه از مدیران، کلی گویی را نپذیرفته تا منتج به یک قول یا وعده عملیاتی شود. 

حال وی برای چندمین بار از مدیران زیرمجموعه می خواهد خواسته های مردمی را بر زمین نیاندازند. البته لحن و بیان استاندار ایلام در ارتباط با این موضوع مهم را بایست به حساب یک تذکر جدی به مدیران کم کار قلمداد نمود. 

به دیگر سخن استاندار ایلام نشان داده است که فردی عملگرا است و بر سر منافع استان و مطالبات مردمی با کسی تعارف ندارد. وی طی دو سال گذشته نشان داده که میانه‌خوبی با مدیرانی که توان دفاع از منافع استان و پاسخگویی به مطالبات مردمی را نداشته، ندارد.

از این رو بهتر است آن دسته از مدیرانی که تاکنون نسبت به این رویکرد مردم سالارانه غفلت کرده اند من بعد این هشدار استاندار ایلام را جدی بگیرند که در غیر اینصورت بایست با صندلی مدیریت خداحافظی کنند چراکه از نظر نماینده عالی دولت در استان فلسفه وجودی مسئولیت مردم هستند و در اینجا نیز ملاک اصلی "رضایت مردم" است.

*مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
واقعا حیا کنید این اوج دروغگویی است .موسسه مهر امید ایلام تمام هست ونیست ما را برد .مردم بار ها خواستن با ایشان دیدار کنند ولی ایشان عین یک دیکتاتور برخورد کردند .دریغ از یک پیگیری از طرف ایشان .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار