یکی از منتقدانی که به دلیل ارسال نامه نصیحت‌آمیز به ولیعهد سعودی بازداشت شده بود، در یکی از زندان‌های عربستان درگذشت.
کد خبر: ۷۹۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 14 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از پایگاه الخلیج آنلاین، فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری امروز از درگذشت یکی از روحانیون منتقدی که پس از ارسال نامه نصیحت آمیز خطاب به محمد بن سلمان بازداشت شده بود، در زندان خبر دادند.

حساب توییتری «معتقلی الرأی» (بازداشت شدگان اندیشه) که امور زندانیان عربستان را پیگیری می‌کند، از مرگ شیخ فهد القاضی، از روحانیونی که در سال ۲۰۱۶ و در پی ارسال پیامی نصیحت آمیز به دیوان پادشاهی بازداشت شد، خبر داد. وی ماه گذشته به ۶ سال زندان محکوم شده بود.

این حساب کاربری همچنین نوشته بود: فهد القاضی، پژوهشگر در امور دینی و از اعضای هیئت امر به معروف بود که در زندان کیفری «ملز» بازداشت شد. وی همچنین در سال ۲۰۱۳ نامه انتقادی و نصیحت آمیز برای وزیر آموزش و پرورش نوشته بود.

مرگ روحانی سعودی منتقد بن سلمان در زندان‌ عربستان

عربستان سعودی در دو سال گذشته، شاهد بازداشت صد‌ها نفر از دانشمندان، فعالان و حقوقدانانی بوده که به دنبال آزادی بیان هستند و با آنچه عربستان سعودی با آن روبروست، مخالفت کرده اند. این‌ها در حالی انجام می‌گیرد که درخواست‌های حقوقی برای روشن شدن سرنوشتشان و باز کردن مسیر عدالت برای آنان صورت گرفته است.

 

از زمانی که محمد بن سلمان سمت ولیعهدی عربستان را عهده دار شد، شروع به کنار زدن «هیئت امر به معروف و نهی از منکر» کرد و بجای آن «هیئت تفریح و سرگرمی» را به ریاست «ترکی آل شیخ» راه انداخت. این هیئت تاکنون اقدام به راه اندازی اموری کرده که تا پیش از این، از امور ممنوعه در عربستان محسوب می‌شد.

همچنین سازمان دیدبان حقوق بشر به تازگی ولیعهد سعودی را به تشدید سرکوب مخالفان و بازداشت آن‌ها و اقدامات نادرست به منظور ساکت کردن منتقدان متهم کرده است.

این سازمان بین المللی اعلام کرده مدارکی دارد که نشانگر تشدید سرکوب‌ها در زمان محمد بن سلمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار