محمدمهدی احمدی:
به گزارش تابناک سمنان محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه جامعه بدون کتاب کاریکاتوری است، گفت: بدون کتاب همه مناسبات برهم خورده و هیچ چیز سر جای خودش نیست.
کد خبر: ۷۹۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 14 November 2019

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در مراسم رونمایی از المان و میدان کتاب شهرک البرز شاهرود ضمن بیان اینکه متأسفانه علیرغم آنکه فرهنگ ما پشتوانه تمدنی علمی دارد اما بنا به دلایلی سرانه مطالعه متناسب بافرهنگ ما نیست، ابراز داشت: برای علاج این جامعه، روان شناسان و شخصیت‌های علمی چند شاخص را مطرح کرده‌اند که اگر متولیان فرهنگی به آن توجه کنند نسبتاً این آفت کمبود سرانه مطالعه رفع می‌شود.

Image result for ‫میدان کتاب شاهرود المان کتاب‬‎

وی ضمن بیان اینکه امکان ندارد هرچقدر هم که شرایط اقتصادی نامطلوب باشد نان نخوریم، ابراز داشت: اگر در این شرایط کتاب جزو کالاهای ضروری خانوار منظور شد از حاشیه خارج می‌شود و جامعه رابطه منطقی با کتاب پیدا خواهد کرد.

احمدی ضمن بیان اینکه کتاب باید در سبد خانوار و افراد قرار گیرد، افزود: اگر در سبدی نان در کنار کتاب باوجود گرانی قرار گرفت به این معنا خواهد بود که کتاب جزو عناصر سبک زندگی قرارگرفته است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار، جامعه آگاه را به دنبال دارد، تصریح کرد: این امر باعث می‌شود که جامعه در هیچ‌چیز مشکل نداشته باشد زیرا جامعه بافرهنگ رفتار بافرهنگ نیز خواهد داشت و لذا می‌بایست شرایطی ایجاد کرد تا کتاب در سبد کالای خانوار قرار گیرد.

احمدی ضمن بیان اینکه امکان ندارد هرچقدر هم که شرایط اقتصادی نامطلوب باشد نان نخوریم، ابراز داشت: اگر در این شرایط کتاب جزو کالاهای ضروری خانوار منظور شد از حاشیه خارج می‌شود و جامعه رابطه منطقی با کتاب پیدا خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه نگاه جامعه به کتاب باید یک برند علمی باشد، افزود: امروز برند به‌عنوان عامل جذب افکار عمومی به شمار می‌رود و لذا اگر نگاه جامعه به سمت کتابخوانی سوق پیدا کرد این کتاب به درون زندگی انسان‌ها راه پیدا می‌کند زیرا انسان‌ها دنبال برند هستند و همین امر افزایش آگاهی در جامعه را به دنبال دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه اگر خواهان جامعه‌ای بدون فتنه و آشوب هستیم باید افراد را با کتاب آشنا کرد، تصریح کرد: به‌عبارت‌دیگر جامعه‌ای که در آن سطح فرهنگی بالا رفته لذا همه امور را رعایت می‌کند، جامعه بدون کتاب کاریکاتوری که همه مناسبات را بر هم می‌زند و هیچ‌چیز سر جای خود نیست.

وی افزود: جامعه آگاه نیاز به ابزار تهدید و اجبار ندارد و خود به دنبال مسائل فرهنگی است که آن را در اولویت کار قرار می‌دهد که خوشبختانه شاهرود از این حیث پیشگام است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه جامعه رشد یافته با کتاب در آن هیچ ناهنجاری و انحرافی نخواهد بود، ابراز داشت: فضای مجازی شاید در کاهش مطالعه تأثیرگذار بوده باشد اما نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد اوراق کتاب انرژی مثبت دارد که این انرژی را نمی‌توان در فضای مجازی یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار