استاندار کرمانشاه گفت: ۶۷ درصد پالایشگاه آناهیتا به هولدینگ خصوصی واگذرکه از پروژه‌های موفق آمیزاین هولدینگ به پتروشیمی خلیج فارس می‌توان اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 14 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند امرزو در نشست خبری که بمناسبت دومین سالگردزلزله در کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزارشد، اظهار کرد:تفاهم نامه سرمایه گذاری پتروشیمی دولتی اسلام آبادغرب به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار امضا خواهد شد.

 وی با اشاره به اعتبار ۱۶۳۹ میلیارد تومان عمرانی سال ۹۷ بیان کرد: اعتبار ۷ ماهه سال ۹۸، ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار کرمانشاه افزود: در سال جاری سه مرز شوشمی، شیخ صله و سومار رسمی شد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی ترد مسافرین در مرزهای شوشمی و شیخ صله را داردو در صورت جمع بندی اقلیم عراق این امر امکان پذیر بوده و به توسعه توریسم سلامت کمک بسیاری خواهد کرد.

 بازوند با بیان اینکه مرز خسروی در ایام اربعین میزبان تردد ۲۸ هزار مسافر در ۶ ساعت به صورت روزانه بوده اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی فرصتی بی بدیل برای خدمت گزاری به زائرین اربعین بوده که امیدواریم در سال های آینده ادامه داشته باشد.

 وی خاطر نشان کرد: سند اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری تنظیم شده که به علت نرخ بیکاری بالای استان در حدود ۱۰ سال گذشته، ملموس نیست و این تفاوت کرمانشاه با دیگر استان ها است. همچنین سند اقتصاد مقاومتی به عنوان سند راهبردی تنظیم شد که در آن پروژها تعریف و کنترل شده است.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به تنظیم سند رونق تولید در اتاق بازرگانی و حضور دانشگاه با نظارت ستاد تسهیل با رفع موانع بیان کرد: در سیل اخیر بیش از ۴/۵ میلیارد مترمکعب آب مدیریت شد بطوریکه دبی آب ۱۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده و کمترین خسارت به افراد حقیقی وارد نشد در حالیکه زیرساخت ها آسیب دیدند.

وی در پایان ابراز داشت: زلزله ۷/۳ ریشتری از بزرگترین زلزله های صدساله اخیر در غرب کشور بوده که تلفات جانی آن در مقایسه با زلزله های هم ریشتر کمتر بوده است. ۷۸۸۷ پس لرزه با ۱۷ زلزله بالای ۵ ریشتر در استان رخ داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار