تابناک / اصغر سلیمی گفت: طی جلسه ای که با مخالفان حذف استانی شدن انتخابات مجلس در این طرح داشتیم قرار بر این شد تا این بخش حذف و مابقی طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود.
کد خبر: ۷۹۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 14 November 2019

تابناک / اصغر سلیمی گفت: طی جلسه ای که با مخالفان حذف استانی شدن انتخابات مجلس در این طرح داشتیم قرار بر این شد تا این بخش حذف و مابقی طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

 

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون، گفت: طی جلسه ای که با مخالفان حذف استانی شدن انتخابات مجلس در این طرح داشتیم قرار بر این شد تا این بخش حذف و مابقی طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

وی با بیان اینکه مصوبات خوبی در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس وجود دارد که نباید معطل یک بخش به مانند استانی شدن انتخابات شود، ادامه داد: بحث های همچون شفافیت مالی کاندیداها، نحوه تبلیغات کاندیداها و نحوه برخورد با افرادی که در روند انتخابات اخلال ایجاد می کنند در این طرح دیده شده است که امیدواریم هرچه سریعتر این موارد به صحن علنی پارلمان ارجاع و تصویب شود تا بتوانیم از این قوانین در انتخابات پیش رو استفاده کنیم.

نماینده سمیرم در مجلس اضافه کرد: روز گذشته نیز محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها طی جلسه ای با علی لاریجانی رئیس مجلس موافقت وی را برای حذف استانی شدن انتخابات از این طرح را اخذ کرد و قرار بر این شده تا مابقی طرح به صحن علنی پارلمان ارجاع شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید براینکه شورای نگهبان در چندین دوره گذشته مخالفت خود را با استانی شدن انتخابات مجلس اعلام کرده است، اظهار داشت: اخیراً نیز آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه ای را به مجلس ارسال کرده و نظر مخالف مجمع با بخش استانی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را اعلام کرده است.

سلیمی تصریح کرد: در این نامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده که استانی شدن انتخابات مجلس مغایر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار