اسلامیان با اشاره به قالب اقتصاد استان البرز در ۲ بخش صنعتی و بازرگانی گفت: سهم استان البرز در سطح کشور در بحث ارائه تسهیلات بانکی تنها ۹ درصد است.
کد خبر: ۷۹۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 14 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ موسی اسلامیان طی نشستی که با حضور معاون اقتصادی و دارایی وزیر کشور برگزار شد، گفت: در بحث اقتصادی استان البرز در بخش صنعت 5/42 درصد و بخش بازرگانی و خدمات 157درصد ایفای نقش می کنند.

رئیس امور شعب بانک ملی البرز با اعلام این خبر که هوشمند سازی اقتصادی در دستور کار نظام بانکی است، افزود: با وجود جایگاه اقتصادی البرز شاهد ارائه تنها ۹ درصد از تسهیلات بانکی به متقاضیان هستیم. 

 وی در ادامه استفاده از ظرفیت های قانونی، کاهش دارایی های منجمد و سمی را ضروری دانست و ادامه داد: افزایش بهره وری نظام بانکی و ظرفیت نظام بانکی در بخش های مقاومتی را از جمله استراتژی های نظام بانکی می دانیم.

وی در خصوص عملکرد نظام بانکی البرز خاطر نشان کرد: 13بانک در البرز به صورت فعال با 295هزار میلیارد ریال منابع هستند و بانک های ملی، ملت و صادرات بیشترین سهم در منابع ارزی دارند و بانک های کشاورزی و سپه نیز بیشترین مطالبات را دارند. 

این مسئول تصریح کرد: البرز از لحاظ تسهیلات رتبه دهم را در کشور دارد و به طور کلی 65درصد تسهیلات در تهران و 35درصد در دیگر استان ها است. 

اسلامیان با اشاره به شعار سال با عنوان رونق تولید اذعان داشت: در سال 97 با محوریت استاندار و هم افزایی مسئولین، 263 هزار میلیارد تسهیلات ارائه شد که سهم بانک ها 24 هزار میلیارد است و البرز در کل کشور در ارائه تسهیلات سهم نه درصدی دارد و در سال 98 البرز موفق به کسب رتبه اول در ارائه خدمات شد و از 70هزار میلیارد تسهیلات پرداختی کل کشور، 13هزار میلیارد از سوی استان البرز پرداخت شده است و سهم کشوری ما 19 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار