دبیر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه فراخوان شده است که اهالی رسانه باید آثارشان را تا 23 آذر ماه به دبیرخانه ارسال کنند.
کد خبر: ۷۹۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷ 14 November 2019

به گزارش تابناک قم، سید جواد اشرفی در نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر که در خانه شهیدان زین الدین برگزار شد، از آغاز به کار پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در قم خبر داد و اظهار کرد: در دوره چهارم این جشنواره با کمک اعضای سیاستگذاری رویداد رسانه ای خوبی را در استان قم شاهد بودیم و امیدواریم این روند رو به رشد در سال های متمادی ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنار سازمان بسیج رسانه که متولی اصلی این جشنواره است نهادها و ارگان های دیگری نیز در برگزاری پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر همراه هستند، تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، شهرداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و کنگره ملی شهدای استان قم و دنیای کتاب از نهادهایی هستند که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: روح حاکم بر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر مانند دوره پیشین است با این تفاوت که امسال توجه به کیفیت را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در چهارمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر، شرکت کنندگان می توانستند در دوبخش اصلی و یک بخش ویژه شرکت کنند و مجاز بودند در هربخش چهار اثر ارسال کنند، گفت: امسال دایره را فشرده تر کردیم و علاقمندان می توانند در هر سه بخش آثار خود را ارسال کنند با این تفاوت که هر شرکت کننده تنها می تواند در هر بخش سه اثر ارسال کند.

اشرفی با تاکید براینکه سال گذشته بخشی از آثار ارسالی به دلیل کیفیت پایین از بخش مسابقه حذف شد، عنوان کرد: در مقابل آن آثار بسیار کیفی و مطلوبی نیز به دبیرخانه رسیده بود تا جایی که انتخاب آثار برتر را برای داوران دشوار کرده بود.

وی با بیان اینکه برخی از آثار با درصد نمرات بسیار جزئی و نزدیک به هم نتوانستند رتبه بدست بیاورند، تصریح کرد: هر سال جشنواره در دوبخش اصلی و ویژه برگزار می شد که امسال یک بخش دیگر نیز اضافه شده است.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر با بیان اینکه به رشته های بخش اصلی نیز در این جشنواره اضافه شده است، گفت: خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس خبری، گزارش تصویری، گزارش ویدئویی (ژورنالیست تلویزیونی) و مستند از رشته های بخش اصلی این جشنواره است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بخش تیتر، گزارش تصویری، بخش مستند و گزارش ویدئویی (ژورنالیست تلویزیونی) را در جشنواره نداشتیم، تصریح کرد: در هر بخش به سه اثر برتر جایزه داده می شود.

اشرفی موضوعات بخش اصلی را مورد توجه قرار داد و گفت: رونق تولید، کارکردهای بسیج در چهل سالگی، مطالبه گری و گره گشایی از مشکلات مردم، محرومیت زدایی، سیمای فرهنگی، اجتماعی و معماری قم، مبارزه با آسیب های اجتماعی از موضوعات بخش اصلی است.

وی با بیان اینکه موضوعات بخش ویژه فقط در بخش گزارش پذیرفته می شود، به موضوعات این بخش اشاره کرد و گفت: قم، سرآمد شهادت و سرافرازی، اخلاق و فرهنگ شهروندی، حجاب، عفاف و هویت دینی قم، گام دوم انقلاب و جوان گرایی و گردش نخبگان موضوعات بخش ویژه است که به هر موضوع دو جایزه تعلق می گیرد.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر اضافه کرد: یکی از جدیدترین رویدادهایی که در این جشنواره شاهد آن هستیم، اهدای جایزه ویژه ابوذر به یک نفر از فعالان رسانه در قم است که جزئیات آن تا پیش از اختتامیه اعلام می شود.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا 23 آذرماه سال جاری ذکر کرد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را که از 15 بهمن ماه سال گذشته تا 22 آذر ماه امسال منتشر شده است به دبیرخانه ارسال کنند.

اشرفی اضافه کرد: شرکت آثاری که در این بازه زمانی منتشر شده و در دیگر جشنواره شرکت کرده و رتبه بدست آورده است نیز در این جشنواره بلامانع است.

وی داوران جشنواره را بومی و غیر بومی ذکر کرد و گفت: احتمال حضور برخی چهره های مطرح کشوری برای داوری آثار وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار