رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : مدیریت دانشگاه‌های کشور و روش‌های تدریس آن‌ها نیاز به تحول و آینده‌نگری جدی دارند.
کد خبر: ۷۹۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 13 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان ،ابراهیم اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : با توجه به بیانیه اخیر رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، بازنگری سیاست‌ها و روش‌های چهل سال گذشته را باید مدنظر قرار دهیم.

او گفت : باید توجه داشته باشیم که فضای مجازی تحول بزرگی را در زمینه ارائه دروس و تدریس ایجاد کرده است از این رو باید از این فرصت استفاده کنیم تا دانشجو وارد فضای معنوی اسلام شود.رییس دانشگاه رازی گفت: باید بررسی کنیم تا شیوه درست تدریس و تربیتی دانشجویان را تغییر دهیم و بازدهی آن‌ها را بالا ببریم.

آل آقا، از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست که بحث نظارتی این شورا مبنی بر تقویت و نشست‌های رودر رویی با اساتید و مدیران دانشگاه‌ها را برگزار کند.

او با اشاره به علاقه مردم استان کرمانشاه به موضوع هنر گفت: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر هنوز نتوانسته است این رشته را در استان فعال کند؛ تاکنون چندین دوره فراخوان جذب استاد را منتشر کردیم، اما متاسفانه از این موضوع استقبال نشد.

رییس دانشگاه رازی، با اشاره به مشکلات احتمالی پیش روی رشته هنر گفت: شخصا زیاد نسبت به راه انداری رشته هنر راغب نیستم، زیرا می‌دانم که دردسر‌های بسیاری درپی آن دارد.

آل آقا، با تاکید بر اینکه مدیر دانشگاه‌های کشور و روش‌های تدریس نیاز به تحول و آینده نگری جدی دارد، گفت: بودجه پژوهش استان کرمانشاه کمتر از یک میلیارد تومان است در حالی که چندین برابر این هزینه را ما در دانشگاه صرف می‌کنیم بدون اینکه از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه استفاده شود.

او گفت: گا‌ها مطرح می‌شود که ما دکترا و کارشناسی ارشد بیکار تربیت کرده ایم در حالی که در جامعه ظرفیت کار و استفاده از این افراد وجود ندارد.

رییس دانشگاه لرستان گفت: بحث عفاف و حجاب در دانشگاه‌های کشور باید جدی گرفته شود و براساس اصول با آن روبرو شد.

خسرو عزیزی، در رابطه با دانشگاه‌های جامع محور گفت: سیاست‌های خوبی در دولت تدبیر و امید برای نزدیک‌کردن جامعه و دانشگاه ارائه شده، اما هنوز هم بین جامعه و دانشگاه فاصله وجود دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پذیرش دانشجویان غیرایرانی بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه کشور است.

محمدرصا غلامی، با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند، گفت: بیشتر دانشجویان خارجی ما از اقلیم کردستان عراق هستند، اما در حال رایزنی با هفت کشور برای جذب دانشجو هستیم.

او یکی از راه‌های کمک به تقویت اقتصاد کشور را حضور دانشجویان خارجی عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا علاوه بر ترویج فرهنگ ایران اسلامی کمک بسزایی نیز به اقتصاد داشته باشیم .

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار