رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز از آماده‌باش پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی البرز به دنبال استمرار آلودگی هوا خبر داد و گفت: بیماران قلبی و تنفسی تا حد ممکن در منزل بمانند.
کد خبر: ۷۹۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 13 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مهرداد بابایی گفت: با توجه به اینکه همچنان سطح آلاینده‌ها در استان البرز در وضعیت هشدار قرار دارد، دستگاه‌های مختلف به فراخور نقش خود دست به انجام اقداماتی زده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز از آماده‌باش کامل تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در ایامی که میزان آلاینده‌ها در سطح هشدار قرار دارد خبر داد و افزود: طی سه روز گذشته، 324 نفر با مشکلات قلبی و تنفسی از خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی برخوردار شده‌اند که از این تعداد 237 نفر مشکل قلبی و 87 نفر مشکل تنفسی داشتند.

وی بیان کرد: به‌منظور دردسترس‌بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی و تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار اتوبوس‌آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی استان کرده و کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان نیز مشارکت دارند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز اعلام کرد: شهروندانی که بر اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر از خدماتی همچون اکسیژن‌درمانی برخوردار و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

بابایی به شهروندان و به‌ خصوص گروه‌های پرخطر توصیه کرد در هنگام بروز آلودگی هوا از انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز و تا حد امکان از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند و بیماران قلبی و تنفسی و به‌ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه کرد که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

وی اظهار کرد: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در هنگام آلودگی هوا در منزل بمانند. البرزنشینان به توصیه‌ها و هشدارهایی که از طریق رسانه و یا فضاهای مجازی و سازمان‌های ذیربط به کرات اعلام می‌شود توجه کنند و توصیه‌ها را به‌کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار