مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب ازبرداشت محصول زیتون دراین شهرستان در سطح ۱۰۰هکتار خبر داد
کد خبر: ۷۹۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 13 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان ،مرادی گفت :سطح زیر کشت زیتون دراین شهرستان ۱۲۶هکتار بوده که ۱۰۰هکتار آن مثمر و قابل برداشت است

او افزود :پیش بینی میشود امسال بیش از ۴۰۰تن محصول زیتون از باغات زیتون شهرستان برداشت گردد که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش محصول داشته است .

مدیر جهاد کشاورزی درپایان اضافه کرد: این محصول عمدتا جهت روغن کشی روانه کارخانه های روغن کشی میگردد .

 

اولین کشت هیدروپونیک زعفران در شهرستان سرپلذهاب


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب از اولین کشت هیدروپونیک زعفران در روستای دماغ سفید شهرستان سرپلذهاب خبر داد.

️سلیمانی با بیان خبر فوق افزود؛ کشت هیدروپونیک زعفران طرح  اهل روستای دماغ سفید شهرستان سرپل ذهاب است که در غالب طرح مشاغل خانگی در سطح ۲۵مترمربع با ابعاد ۵۰cm در۵۰۰cm در دو ردیف و پنج طبقه از طرح های زود بازده و درآمد زای شهرستان می باشد که از اویل مهر ماه شروع به کشت نموده است.

سلیمانی گفت؛ سیستم کشت هیدروپونیک یکی از روش های مدرن در تولید برخی از گیاهان با دوره رشد کوتاه و سرعت رشدی بالا به حساب می آید، که به طور کاملا اقتصادی و با سود بالا این تکنیک کشت انجام می گیرد.

او بیان کرد:  بزرگترین مزیت این سیستم های کشت، استفاده حداکثر از فضا و سطح زیر کشت به سبب طبقاتی بودن و تراکم کشت بالاست که این موضوع هزینه تهیه زمین زراعی و عملیات مربوط به آماده سازی زمین را به شدت کاهش می دهد.

️سلیمانی در ادامه افزود؛ از دیگر مزیت های این روش کشت نسبت به روش های مرسوم ، جلوگیری از هرزروی آب و خارج شدن میزان آب مصرفی را کاهش می دهد.

️سلیمانی در پایان افزود؛ با توجه به حمایت های دولت از بنگاه های کوچک و زود بازده و ایجاد طرح های همچون مشاغل خانگی جهت شکل گیری اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد خانواده، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب از کارآفرین ها جهت اجرای طرح مشاغل خانگی دعوت به عمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار