فرهاد ایزدی گفت: طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه، ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی باید در کل کشور ایجاد شود که از این تعداد چهار ناحیه سهم البرز است.
کد خبر: ۷۹۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 13 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی البرز ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا شده این نواحی صنعتی امسال در روستاهای هیو، رامجین، برغان و صالحیه شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد باید ایجاد شوند.
 
این مسئول توضیح داد: با ایجاد این نواحی، فضای تولید و سرمایه‌گذاری در روستاهای استان نیز ایجاد می شود و به این ترتیب شاهد کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهای استان به واسطه کسب درآمد پایدار و اشتغالزایی خواهیم بود.
 
وی گفت: پرونده ۲ ناحیه صنعتی هیو و رامجین در کارگروه امور زیربنایی تکمیل شده و فرایند تکمیل پرونده دو روستای دیگر هم در حال انجام است.
 
ایزدی با اشاره به برخی مشکلات ایجاد نواحی صنعتی در این روستاها گفت: یکی از نیازهای جدی این نواحی، تامین آب است که به همین منظور نشست‌هایی با آب منطقه‌ای و آبفای روستایی برگزار و قول‌های مساعدی در این زمینه داده شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه آب مناطق روستایی هیو و رامجین از آب های غیرمتعارف ( آبی که درصدی تلخی و  شوری دارد) است، بنا شده در صورت صدور مجوز بهره برداری از سوی آبفای روستایی، فرایند تصفیه آب توسط شرکت شهرک های صنعتی البرز انجام شود.
 
وی گفت: با ایجاد تصفیه خانه در مجاورت نواحی صنعتی روستاهای هیو و رامجین، آب مورد نیاز واحدهای صنعتی تصفیه مجدد شده و برای مصارف صنعتی استاندارد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار