شبکه نظارت عالیه روستایی استان با حضور مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم‌ کشور آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۷۹۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 13 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام در جریان اجرای این طرح اظهار داشت: این شبکه به منظور نظارت عالیه بر پروژه ها و طرح های عمرانی روستاهای استان راه اندازی شده و درصد پیشرفت فیزیکی، حجم اعتبارات و وضعیت فعالیت آنها را به صورت مرتب رصد می کند.

سیدحسینعلی موسوی تاکید کرد: تمام پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی که در روستاها اجرا می شوند اعم از گاز رسانی، برق، آب ، جاده، طرح هادی و ... توسط این شبکه مورد نظارت قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: راه اندازی این شبکه استانی را در رصد و شفافیت مالی طرح ها نیز موثر برشمرد و گفت: هدف اصلی این طرح بررسی روند طرح ها و نظارت عالیه بر روند اجرای آنها است.

مدیرکل امور روستایی ایلامی افزود: روستاها به عنوان مراکز اقتصادی کشور و استان حائز اهمیت هستند و اجرای طرح های مختلف عمرانی علاوه بر ممانعت از مهاجرت آنها به شهرها موجب افزایش امید و انگیزه تولید و اشتغال در آنها می شود.

موسوی گفت: راه اندازی این شبکه با حضور معاون عمرانی استانداری، دکتر نخعی مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم‌ کشور و شماری از مدیران دستگاه های اجرایی استان صورت گرفت.

وی همچنین از برگزاری نشست هم اندیشی اعضای شبکه ملی نظارت روستایی با اعضای شبکه نظارت روستایی استان برای شروع رسمی فعالیت شبکه نظارت روستایی استان ایلام خبر داد و گفت: مدیرکل اموز زیربنایی کشور برای توجیح و آموزش استفاده از این شبکه به استان سفر کرده بود.

۵۵۰ میلیارد ریال برای طرح هادی روستاهای ایلام هزینه شد

معاون عمرانی استانداری ایلام از هزینه ۵۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان خبر داد.

احمد کرمی اظهار داشت: امسال  ۱۵۰ روستای استان با کمک این اعتبار دارای طرح هادی و تجدید نظر در طرح های قبلی در فازهای مختلف هزینه شده اند.

وی افزود: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ایلام دارای طرح هادی شده اند.

کرمی گفت: همچنین برای  ۸۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم طرح هادی تهیه شده و یا در دست اقدام است.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۰ درصد جمعیت روستایی است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار