مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای آشنا کردن کشاورزان استان با شیوه های کاشت، داشت و برداشت زعفران خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 12 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، کوروش مهرابی در مراسم روز مزرعه زعفران در مزرعه سه هکتاری خانم چنور محمدی در روستای نهرابی شهرستان روانسر گفت: مدیریت ترویج جهاد کشاورزی کرمانشاه کلاس‌های آموزش مختلفی را در زمینه‌های کاشت، داشت و برداشت زعفران با هدف آشنایی کشاورزان با کشت زعفران برگزار می‌کند.

او ادامه داد: در این دوره های آموزشی کشاورزان علاقمند به زعفران کاری با مراحل مختلف آماده سازی بستر خاک، کاشت، داشت، برداشت زعفران، زمان آبیاری، ویژگی‌های پیاز سالم زعفران، کنترل علف‌های هرز و آفات، چگونگی خشک کردن و بسته بندی محصول آشنا میشوند.

او در ادامه با اشاره به سازگاری استان کرمانشاه با کشت زعفران، گفت: زعفران تولیدی در مزارع این استان بر اساس آزمایش های انجام گرفته جزو با کیفیت ترین زعفران های کشور است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سابقه کشت زعفران در استان کرمانشاه به گذشته های خیلی دور برمی گردد.

در این مراسم که با حضور بیش از ۴۰ نفر از کشاورزان برگزار شد، کشاورزان و کارشناسان کشاورزی با تجربیات یکی از زعفران کاران موفق شهرستان روانسر آشنا شدند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار