غلامرضا رضایی فر در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از مسئولان استانی از چند پروژه آبفای استان، اظهار کرد: امروز از تصفیه خانه شماره دو که بزرگترین تصفیه خانه استان است، بازدید شد.
کد خبر: ۷۹۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 12 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز کلنگ عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مهدی آباد از توابع چهارباغ به خط انتقال اصلی فاضلاب تصفیه خانه ماهدشت با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی آغاز شد.

وی ادامه داد: در قالب این پروژه عملیات اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی آباد بطول دو هزار و ۹۰۰ متر با لوله به قطر ۵۰۰ میلی متر از جنس پلی اتیلن دوجداره به هزینه ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد، در کنار آن ایستگاه پمپاژ آن نیز به ظرفیت ۱۳هزار مترمکعب در شبانه روز با هزینه ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

رضایی فر گفت: مدت زمان اجرای این خط انتقال فاضلاب و ایستگاه پمپاژ آن هفت ماه خواهد بود و با اتمام آن حدود ۳۰ هزار نفر زیر پوشش شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات اصلی مردم در منطقه مهدی آباد بحث تصفیه فاضلاب است این اقدامات ادامه خواهد داشت تا مشکلات مربوطه به طور کامل رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز افزود: امیدواریم پروژه ای که امروز آغاز شد تا خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد و فاضلابی که در منطقه مهدی آباد و چهارباغ رها شده بود را بتوانیم با این خط انتقال سروسامان بدهیم و آن منطقه را پاکسازی کنیم.

رضایی فر افزود: دیگر پروژه ای که امروز آغاز بهره برداری از آن را داشتیم، طرح خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم بود.

وی توضیح داد: این خط توزیع آب اصلاحی به منظور بهبود روند آب‌رسانی به ساکنان مسکن مهر ابریشم و تعدیل فشار مناسب در شبکه انجام شده است، با این اقدام حدود ۵ هزار خانوار ساکن در این منطقه از نعمت آب با شرایط کمی و کیفی مطلوب برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در خصوص مشخصات پروژه خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم توضیح داد: هزار و ۹۰۰ متر طول خط انتقال آن است که ۲۵۰ میلی متر قطر دارد و از جنس چدن داکتیل است، این پروژه با هزینه ۱۲ میلیارد ریال به اجرا درآمده است.

رضایی فر عنوان کرد: از مجموع ۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر ابریشم تاکنون برای حدود ۶ هزار و ۲۰۰ واحد، کنتور نصب شده است و در کل ۵ هزار خانوار تاکنون در آنجا ساکن شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار