مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: در حال حاضر استان مرکزی در زمینه تولید آرد مورد نیاز نان با مشکلی مواجه نیست و آرد به میزان لازم تولید می‌شود
کد خبر: ۷۹۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰ 11 November 2019
نتیجه تصویری برای حسنی غله اراک
جواد حسنی روز گذشته در کار گروه گندم، آرد و نان استان مرکزی در اراک اظهار داشت: سال گذشته بر اساس مصوبه استان افزایش نرخ نان را شاهد بودیم و در قیمت آرد افزایشی به وجود نیامده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: نزدیک ۱۵ هزار تن آرد دولتی برای نان سنگک در استان مرکزی وجود دارد و ۱۶ الی ۱۷ درصد نان استان بربری پز است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه نان مشکلی در تولید آرد مورد نیاز در استان وجود ندارد و در تامین آرد نان بربری نیز مشکلی نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی  گفت: استان مرکزی به عنوان استان تولید کننده گندم شناخته شده است و باید قدر این ظرفیت را بدانیم.

حسنی اظهار کرد: در گذشته سالانه ۳۵۰۰ تن آرد از خارج از استان وارد می‌شد و فاقد استاندارد بود، در حال حاضر با وجود واحد‌هایی که در استان ایجاد شده  و در این زمینه فعال هستند، هم آرد مورد نیاز تولید می‌شود و هم فرصت اشتغال در حوزه آرد و نان به وجود آمده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: از پتانسیل واحد‌های آرد و نان در استان در شهرستان‌هایی مانند زرندیه و محلات باید استفاده کنیم در پی این اقدام برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد می‌شود.

 هدف از راه‌اندازی سامانه خرید آرد قطع ید دلالان است

با این حال، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی به فعالیت سامانه خرید آرد اشاره کرده و اظهار داشت: سامانه خرید آرد به‌منظور تسهیل فرایند خرید آرد توسط نانوایی‌ها طراحی شده است، اما متاسفانه حتی با تدوین این برنامه همواره دلالان در خرید آرد دست دارند.

جواد حسنی ادامه داد: تعدادی از دلالان در استان مرکزی با در دست داشتن شناسه ورود نانوا‌ها به سامانه خرید آرد نسبت به خرید آرد دولتی اقدام و پس از دریافت این کالا آن را در بازار به قیمت ارزان فروخته و یا با آرد‌های دیگر مخلوط و به متقاضیان عرضه می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیش از آ. غاز فعالیت این سامانه به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ تن آرد به استان مرکزی وارد می‌شد، اما اکنون تعیین محل خرید آرد برای متقاضیان می‌تواند این میزان نیاز به آرد را برای استان مرکزی به یک فرصت تولیدی و اشتغالی مبدل سازد که این رویداد ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر را به همراه دارد.

کیفیت مطلوب نان استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی: کیفیت نان استان مرکزی از سایر استان ها بهتر است

 

 فرخی با اشاره به کیفیت و نحوه عرضه نان اظهار داشت: علی رغم گلایه هایی که نسبت به کیفیت نان استان مرکزی مطرح است اما باید گفت کیفیت نان در استان نسبت به استان های دیگر بهتر است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی باید به تفکیک آرد تولیدی در شهرستان های مختلف بپردازد و گزارشی از کیفیت و نحوه و نوع عرضه آرد و نان ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: علی رغم اینکه در سال گذشته در خصوص قیمت نان افزایش قیمت در استان صورت پذیرفت باید کمیته ای در خصوص بررسی بحث قیمت نان در استان مرکزی تشکیل شود.

فرخی اضافه کرد: در نحوه عرضه آرد بین واحدهای صنفی و نانوایی مشکلاتی وجود دارد که لازم است دقت بیشتری در این خصوص انجام گیرد تا بتوانیم از کسانی که در عرصه آرد و نان سرمایه گذاری می کنند و یا اشتغال دارند حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص اینکه کارخانه های آرد در هر استان متولی تامین آرد واحدهای صنفی و نانوایی در آن استان هستند، اظهار کرد: در گذشته هر واحد نانوایی آرد مورد نیاز خود را با توجه به شناخت و کیفیت آرد از کاخانجات مختلف تهیه می کرد تا بتواند محصول بهتری را ارائه کند که به نظر می رسد حال با متوقف شدن این فرایند، برای فعالین حوزه صنف نانوایی اخلال هایی پیش آمده که احتمال نامه نگاری و اعتراض وجود دارد.

كارگروه گندم، آرد و نان استان مركزي با موضوع بررسي وضعيت كيفيت نان در سطح استان به رياست فرخي معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار و با حضور مديران كل اقتصادي و مسئولين مربوطه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار