طلای سرخ البرز؛
عطر و بوی زعفران نظرآباد از ویژگی‌های خاصی بهره‌منداست و آزمایش‌های انجام‌شده توسط سازمان استاندارد گویای کیفیت بالای زعفران تولیدشده در این شهرستان است.
کد خبر: ۷۹۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 10 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: زعفران با یک‌بار کشت تا هفت سال قابلیت برداشت دارد و به دلیل قیمت محصول، سودآوری بالا و کم آب بر بودن در آینده نزدیک، سطح کشت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد کاشت زعفران در این شهرستان ۲۰ درصد رشد داشته و حدود ۳۵ هکتار اراضی آن به کاشت زعفران اختصاص یافته است.

بدر زاده ادامه داد: خواص دارویی، هزینه کم انبارداری و قیمت بالای زعفران در بازار ازجمله شاخصه‌هایی است که کشاورزان منطقه را به سمت کشت این گیاه سوق داده است.

بدرزاده با اشاره به مشکلاتی نظیر خام فروشی و خرده فروشی زعفران گفت: سعی داریم برای کوتاه شدن دست افراد سود جو، با ارایه خدمات مناسب به کشاورزان برای برند سازی تولید محصول و همچنین ساماندهی تولید اندام تکثیری سالم و دریافت گواهی بهداشت، زمینه را برای عرضه محصول با قیمت مناسب فراهم کنیم تا سود حاصل از فروش محصول زعفران به کشاورزان زحمتکش برسد.

وی به برداشت ۱۳۵ کیلوگرم زعفران از مزارع نظرآباد اشاره کرد و افزود: میانگین عملکرد در واحد سطح زعفران در این شهرستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

بدرزاده گفت: کاشت زعفران در نظرآباد زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر روز را ایجاد می کند و پیش بینی می شود حدود ۲۰ میلیارد ریال سود ناخالص برای بهره برداران به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار