ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد به خانواده‌هایی که در این حادثه دام سبک خود را از دست داده‌اند دام زنده و به خانواده‌هایی که لوازم خانگی آنها آسیب جدی دیده ‌بسته‌های لوازم خانگی اهدا می‌کند.
کد خبر: ۷۹۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 09 November 2019
به گزارش تابناک تبریز، زلزله 5.9 ریشتری بامداد دیروز جمعه 17 آبان ماه در استان آذربایجان شرقی 6 شهر و 145 روستا شامل 121307 نفر را متأثر کرد که شهرستان‌های میانه، سراب، بستان آباد و هشترود در استان آذربایجان شرقی و شهرهای نیر، کوثر و سرعین در اردبیل از جمله‌ این مناطق بودند.

با گذشت یک روز از وقوع زلزله 5.9 ریشتری در آذربایجان شرقی، خبرها از اسکان همه زلزله‌زدگان و تداوم امدادرسانی به اهالی منطقه حکایت دارد و دستگاه‌های خدمات‌رسان فعالند.

اهدای دام زنده و لوازم خانگی ازطرف ستاد اجرایی فرمان امام به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد، در کنار امدادرسانی و توزیع اقلام ضروری بین زلزله‌زدگان، این ستاد جهت جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به هموطنان آسیب‌دیده در زلزله آذربایجان شرقی و اردبیل به خانواده‌هایی که در این حادثه دام سبک خود را از دست داده‌اند دام زنده و به خانواده‌هایی که لوازم خانگی آنها آسیب جدی دیده ‌بسته‌های لوازم خانگی اهدا می‌کند.

آمادگی صندوق بازنشستگی فولاد و ماشین سازی تبریز برای ارائه خدمات به زلزله زدگان

طی دستور مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد شرکت‌های ماشین سازی و ریخته گری تبریز مأمور رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان شدند.

به دنبال بروز این حادثه و ایجاد خسارات متعدد در مناطق زلزله زده و بر حسب دستور اکید وزیر کار، در ساعات اولیه جمعه، هاشمی منش مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد به مدیران شرکت‌های ماشین سازی و ریخته گری تبریز دستور داد تا به وضعیت زلزله زدگان رسیدگی نمایند.

وی ضمن تاکید بر حضور در مناطق حادثه دیده، از مدیران شرکت‌های مذکور خواست تا با تمام توان جهت رفع مشکلات آسیب دیدگان تلاش نمایند.

به دنبال پیگیری این دستور، فرج زاده سرپرست گروه ماشین سازی تبریز ضمن تماس تلفنی با استاندار، مدیر کل بحران استان، فرماندار تبریز و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی این شرکت جهت بسیج کلیه امکانات مجموعه اعم از نیروی انسانی و سایر امکانات و تجهیزات برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده و زلزله زدگان را ابراز داشتند.

هشدار پلیس فتا در پی وقوع زمین لرزه در استان

سرهنگ محمودی، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پی وقوع زمین لرزه در استان اعلام کرد: با توجه به حادثه رخ داده و تجارب گذشته متاسفانه کلاهبرداران برای سوء استفاده از این شرایط با اعلام شماره حساب‌ها و ارسال پیامک‌ها و معرفی درگاه‌های جعلی پرداخت تحت عنوان کمک به زلزله زدگان به کلاهبرداری از مردم و خالی کردن حساب‌های بانکی آنها خواهند پرداخت.

از این رو به شهروندان توصیه می‌شود به این پیام‌ها که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها به ویژه اینستاگرام و تلگرام منتشر و یا در قالب پیامک به آنها ارسال می‌شود اعتماد نکرده و کمک‌های خود را از طریق سازمان‌ها و نهادهایی مانند کمیته امداد و هلال احمر که رسماً اعلام می‌شود، اهدا کنند.

انگلیس و اتریش با بازماندگان زلزله آذربایجان شرقی ابراز همدردی کردند

سفارت انگلیس و سفیر اتریش در ایران در پیام‌هایی جداگانه با بازماندگان زلزله آذربایجان شرقی ابراز همدردی کردند.

آسیبی به شهرک‌های صنعتی میانه وارد نشده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه زمین لرزه آسیبی به واحدهای صنعتی و تاسیسات عمومی شهرک‌های صنعتی مستقر در میانه وارد نکرده است.

سیدمرتضی نیرومند اظهار کرد: در پی زلزله دیشب منطقه میانه اکیپ‌هایی ازشرکت شهرک‌های صنعتی استان در اولین فرصت عازم منطقه شدند تا نسبت به ارزیابی آسیب‌های احتمالی وارده به شهرک‌های صنعتی منطقه اقدام کنند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی ترکمانچای، میانه 1 و 2، کاغذکنان، غیردولتی توسعه عمران میانه و ناحیه صنعتی ترک مورد بازدید قرارگرفتند و مشخص شد که هیچ آسیبی از زلزله ندیده‌اند.

وی گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند طبق روال به فعالیت خود ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار