نماینده مردم ایلام در مجلس ؛
نماینده مردم ایلام، ایوان، ملکشاهی، مهران، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت : ما باید به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید بمنظور ایجاد اشتغال در بخش صنعت نفت و گاز استان باشیم .
کد خبر: ۷۹۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 09 November 2019

نماینده مردم ایلام، ایوان، ملکشاهی، مهران، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت : ما باید به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید بمنظور ایجاد اشتغال در بخش صنعت نفت و گاز استان باشیم .

 به گزارش تابناک ایلام ؛  جلال میرزایی  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: انتقادات از بنده زیاد است که دلایل مختلفی دارد، متأسفانه این تصور در استان وجود دارد و شکل‌گرفته کسی که رأی مردم را می‌گیرد و وارد مجلس می‌شود، می‌تواند پیگیر مطالبات تک‌تک خانواده‌ها باشد،بنابراین بخش اعظمی از این انتقادات بدلیل عدم تحقق این خواسته ها نشات می گیرد.

وی تصریح کرد:   نمایندگی حوزه وظایف مشخص دارد و درواقع این امکان واقعاً وجود ندارد که به خواست‌های تمام افراد، جامه عمل پوشانده شود.

میرزایی ادامه داد :  به هیچ عنوان این رویه درست نیست، چراکه وظایف نماینده در مجلس شورای اسلامی تعریف‌شده و انتظار دخالت در استخدام‌ها و غیره امری مذموم است و ورود نماینده به این حوزه‌ها انحرافات زیادی را  ایجاد می‌کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود : امروز متأسفانه بر اساس همین رویکرد، با دستگاه‌های اجرایی مواجهه می‌شویم که از نیروی توانمند تهی است و یا از ویژگی‌های لازم برخوردار نیستند، بنده برای پیگیری مطالبات شخصی وقت زیادی  نگذاشته و سعی داشته‌ام که در مورد مطالبات عمومی که در سطح جامعه وجود داشته است، تلاش خود را انجام دهم و البته این پیگیری‌ها نافی تلاش‌های مسئولان استانی و سایر نمایندگان نیست.

نماینده مردم ایلام، ایوان، ملکشاهی، مهران، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاه به ضرورت ایحاد فرصتهای شغلی برای مردم استان بیان داشت : ما باید به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید شغلی  در بخش صنعت نفت و گاز استان باشیم، 

وی تصریح کرد:امروزه کار لرزه نگاری که با پیگیری وهمراهی استاندار ایلام در مناطقی از استان در حال اجراست توانسته که تعداد قابل توجهی از جوانان شهرستانهای چرداول وایوان را مشغول به کار نماید .

وی گفت: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از منطقه نفت‌خیز آذر دعوت شد، البته باید گفت که کار این پروژه در استان رو به اتمام است، از طرفی این پروژه، اعتبار مشخصی دارد و باید در زمان مشخصی انجام شود، نمی‌توان این‌گونه برداشت کرد که حتماً نیروهای شاغل در این طرح، با پایان یافتن کار،  اشتغال آنان همچنان در این پروژه استمرار داشته باشد.

جلال میرزایی افزود: باید برای به‌کارگیری افرادی که در این طرح مشغول به کار بوده‌اند، به دنبال طرح‌های جدید بود که یکی از این طرح‌ها ،اغاز عملیات اجرایی منطقه نفتی  چنگوله است که با پیگیری‌های انجام‌شده  از سوی بنده وهمکاران وتلاشهای جناب استاندار ،قبل از عید سال جاری کارگاه این پروژه نیز تجهیز خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار نفر به مدت 4 سال در این پروژه بکارگیری شوند.

میرزایی با اشاره به تلاش برای آغاز به کار عملیاتی پتروشیمی هلیلان، یادآور شد: احداث پتروشیمی در این منطقه هم‌ظرفیت و هم مزیتهای لازم را داراست و محرومیت زدایی منطقه را بدنبال خواهد داشت، طرح محرومیت‌زدایی باید با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه تدوین شود.  خط اتیلن از این منطقه می‌گذرد و این  منطقه به استان‌های کرمانشاه و خوزستان نیز دسترسی دارد، همچنین با تخصیص خوراک به پتروشیمی هلیلان با نظر مساعد وزیر موافقت شده و هم‌اکنون با پیگیری استاندار و حمایت ایشان ودستگاههای مسئول  اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌شده و امید است که شرکت سرمایه‌گذار کلنگ احداث این مجتمع را قبل از سال جاری به زمین زده شود.

وی بابیان اینکه اهمیت اربعین برای استان ایلام  اظهار کرد: یکی از فرصت‌های پیش روی توسعه استان به‌عنوان مطالبه عمومی و نخبگان بحث اربعین است، ردیف بودجه اربعین حسینی برای استان تعریف‌شده که میزان آن از  16 میلیارد تومان در سال اول، 20 میلیارد تومان در سال دوم به 75میلیارد در سال جاری رسیده است .

نماینده مردم ایلام، ایوان، ملکشاهی، مهران، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نماینده بودن یک ظرفیت است اما به شرطی می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد که از مزیت‌های بالقوه استان برای توسعه بهره برد، گفت: بحث منطقه آزاد مهران، دو بار در مجلس شورای اسلامی رد شد و درنهایت با منطقه آزاد مهران موافقت شد که متأسفانه این مصوبه با خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید هم‌زمان گردید و در این زمان نیز رویکرد دولت به سمت اقتصاد مقاومتی متوجه شد و باید گفت که در حال حاضر بحث منطقه آزاد مهران در چنین شرایطی سختی ها خاص خود را دااست.

وی ضمن تجلیل از تلاش  ها وپیگیریهای استاندار ایلام  تصریح کرد: یکی از مطالبات مطالبه مردم در برخی نقاط، تقسیمات کشوری به‌ویژه در مناطق هلیلان، چوار و آسمان‌آباد بوده که باید گفت در مورد هلیلان هم‌اکنون در دستور کار دولت قرار دارد و باید تلاش و پیگیری شود که این طرح زودتر در هیئت دولت مطرح شود ، همچنین با تلاش‌های انجام‌گرفته طرح ارتقای تقسیمات کشوری آسمان‌آباد و چوار نیز دنبال شده و در حال پیگیری است.

میرزایی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی با کاهش درآمدهای نفتی، پیگیری مطالبات شخصی دشوارتر می‌شود چراکه نظارت‌های خاصی بر هزینه کرد منابع انجام می‌شود و باید نمایندگان و کاندیداهای مجلس وعده کمتری بدهند چون پاسخ به وعده‌ها با توجه به وضعیت بودجه کشور، سخت‌تر شده و بی‌نتیجه ماندن وعده‌ها باعث خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به نمایندگان می شود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص خروجی حضور تیم اقتصادی دولت در استان گفت : بطور قطع حضور تیمهای اقتصادی ومسئولین ارشد کشوری در دراز مدت آثار مثبت وتعیین کننده ای رابرای استان به دنبال خواهد داشت ،آشنایی با مسابل ومشکلات استان و ملحوظ نمودن آن در بودجه ریزی سال جدید  یکی از این آثار است که قطعا به افزایش بودجه استان منجر خواهد شد.

وی با اشاره همراهی وپیگیری استاندار ایلام در راستای رفع مشکلات اعتباری استان خاطرنشان کرد: وی با پیگیری مستمر وهمچنین تعامل با مسئولین کشوری خصوصا مسئولین برنامه وبودجه ،اقدامات قابل ملموسی در خصوص افزایش بودجه استان معمول داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار