امسال با وجود فراوانی گوجه فرنگی در مزارع، کارخانجات رب سازی با منت گوجه کشاورزان را تحویل می‌گرفتند و به آنان چک‌های ۶ ماه بعد را می‌دادند که به وصولش چندان اعتمادی نبود.
کد خبر: ۷۹۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 09 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ بسیاری از کشاورزان امسال را سال خوبی برای خود نمی‌دانستند و از قیمت‌های سر سام آور سال گذشته امسال به گوجه کاری روی آوردند و اینچنین شد که سال خوبی برای آنان رقم نخورد.

رئیس صنعت معدن و تجارت ساوجبلاغ از کنترل قیمت رب‌های تولیدی خبر داد و گفت: در شهرستان ساوجبلاغ تعداد ۷ واحد صنعتی تولید رب گوجه فرنگی فعالیت دارند که بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت بصورت مرتب کار بازرسی و نظارت از آن‌ها را انجام می‌دهند.

وی درخصوص قیمت رب گوجه فرنگی اضافه کرد: باتوجه به بررسی‌های بعمل آمده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و مصوبه این سازمان درخصوص قیمت رب گوجه فرنگی در حال حاضر تمامی کارخانجات تولید کننده رب با قیمت اعلام شده از سوی سازمان اقدام به عرضه رب تولیدی خود می‌کنند و بازرسین اداره صمت نیز بصورت روزانه رصد قیمت‌ها را در دستور کار خود دارند.

وی همچنین درخصوص جلوگیری از افزایش قیمت در ماه‌های آتی افزود: باتوجه به اینکه کارخانجات تولید رب با قیمت فعلی گوجه فرنگی اقدام به تولید و ذخیره رب گوجه فرنگی می‌کنند میبایست تولیدات خود را با نرخ مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیده کننده عرضه کنند و در ماه‌های بعدی سال این اداره با تشدید بازرسی‌های خود با هرگونه افزایش نرخی در این زمینه برخورد خواهد نمود.

اگر چه این رب‌ها با قیمت بالا همچنان در بازار عرضه می‌شود و کارخانجات بدون توجه به گوجه تحویلی با کیلویی ۵۰۰ تومان بسیاری از رب‌ها با همان قیمت گذشته روانه بازار می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار