استاندار خوزستان گفت: کارشناس طرح 550 هزار هکتاری خوزستان نامه وزیر را قبول ندارند و دلیل این مساله این است که وی میزانی از آب کارون را برای انتقال به استان های دیگر در ذهن دارد.
کد خبر: ۷۹۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 08 November 2019

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه برگزار شد با اشاره به مشکل قطعی آب شرب شهرستان ایذه در بسیاری از ساعات روز اظهار کرد: شرایط موجود در وضعیت آب شهرستان ایذه را در هیچ جایی از کشور نمی‌توان یافت که یک شهرستان بزرگ تنها 8 ساعت در روز شاهد وصل بودن آب در لوله‌ها باشد.

وی با بیان اینکه گلایه مردم شهرستان در حوزه آب شرب به حق است افزود: با توجه به فاصله 15 کیلومتری شهر ایذه با مخزن دریاچه سد کارون 3 اینکه مردم این شهرستان از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون که در مسیر طبیعی خود در این شهرستان جریان دارد گلایه داشته باشند باید به آنها حق داد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای زندگی مردم در این منطقه باید با خدمات خود به آنها انگیزه داد گفت: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به دلایل مختلف در ایذه و باغملک اجرایی نشده است و زمین‌های مستعد این شهرستان از نعمت داشتن آب جهت توسعه غافل مانده‌اند.

شریعتی ادامه داد: با توجه به شوری زمین در مناطق جنوبی استان برای انجام کشت باید زمین‌های آن زه‌کشی شود ولی در زمین‌های شهرستان ایذه به دلیل شرایط ایده‌آل نیازی به این کار نیست و علاوه بر کشت زراعی، توسعه باغات نیز می‌تواند در دستور کار باشد.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه لوله‌کشی جهت تامین آب شهرهای خرمشهر و آبادان بیان کرد: اقدامی که در این شهرستان‌ها صورت گرفت در جهان بی‌نظیر بود که در مدت زمانی که چند کیلومتر لوله جوشکاری شود و تامین آب به وسیله آن انجام شود. ولی با این کار از مشکلات بزرگ سیاسی و امنیتی جلوگیری شد.

*کارشکنی کارشناسان تامین آب خوزستان برای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون

شریعتی با اشاره به کند شدن روند کار اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان بیان کرد: وزیر نیرو نامه تامین آب این طرح را به رئیس جمهور داد و برای پیگیری روند کار در دست کارشناسان قرار گرفت و از این رو این مساله در دست کارشناسان به‌طور کامل متوقف شد.

وی ادامه داد: کارشناس این طرح به هیچ‌وجه نامه وزیر را قبول ندارند و دلیل این مساله این است که وی میزانی از آب کارون را برای انتقال به استان های دیگر در ذهن دارد و از این اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

شریعتی با تاکید بر نیاز شمال و شمال شرق خوزستان به طرح 550 هزار هکتاری گفت: به منظور رعایت عدالت باید فاز دوم این طرح اجرایی شود تا مناطق شمال شرق خوزستان نیز با بهره‌گیری از آن توسعه پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین مدارس کپری و سنگی استان خوزستان در شهرستان ایذه است افزود: این مدارس نیازمند یک بازسازی و تجدید نظر اساسی دارد. کارهای انجام شده به نسبت مشکلات موجود در این شهرستان کم است و دیده نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار