جزئیات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها منتشر شد.
کد خبر: ۷۹۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 07 November 2019

به گزارش «تابناک کرمان» خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه (13 آبان ماه 98) دولت را در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی ملزم کردند و بر همین اساس این طرح در اولویت بررسی دستورکارهای مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. این طرح بنا بر تقاضای عده ای از نمایندگان ارائه شده بود.

جزئیات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی

از 218 نماینده حاضر در پارلمان ۱۸۳ نماینده با این طرح موافقت کرده، ۱۰ نماینده مخالف و ۵ نماینده هم رای ممتنع دادند. 

در همین رابطه، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات تصویب طرح الزام دولت در تعیین سرفصل «جنایات آمریکا» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت : این طرح به شماره 1479 به کمیسیون آموزش و تحقیقات تحت عنوان کمیسیون اصلی ارجاع و در جلسه روز سه شنبه 2 مهر 98 با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرائی و کارشناسان مرکز پژوهشها مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی در متن به تصویب رسید.

جزئیات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی

زاهدی با اشاره به ارسال نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس با امضاء تعدادی از نمایندگان مبنی بر درخواست رسیدگی خارج از نویت به این طرح اضافه کرد: از هیأت رئیسه محترم مجلس درخواست کرده‌ایم که با توجه به تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری و درج برخی محتوای کتب منتشره از جنایات آمریکا که در 70 جلد کتاب از اسناد لانه جاسوسی چاپ و منتشر گردیده است، طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها  خارج از نوبت در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گیرد. 

زاهدی با اشاره به جزئیات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد:‌با توجه به جنایات آمریکا و اقدامات ضد حقوق بشری در کشورهای جهان، منطقه وکشور ایران و تداوم روزافزون این سیاست‌های خصمانه با امعان نظر به مسئولیت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از منافع ملی و لزوم و آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان سرمایه‌های اصلی این کشور از این حقایق در جهت حفظ منابع ملی این طرح تهیه شد.

وی در تشریح دیگر جزئیات طرح مذکور عنوان کرد: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است سرفصل جنایات آمریکا را در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌های کشور بگنجاند.

*متن کامل این طرح به شرح زیر است: 

مقدمه(دلایل توجیهی):

با توجه به جنایات آمریکا و اقدامات ضد حقوق بشری در کشورهای جهان، منطقه وکشور ایران و تداوم روزافزون این سیاست‌های خصمانه با امعان نظر به مسئولیت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از منافع ملی و لزوم و آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان سرمایه‌های اصلی این کشور از این حقایق در جهت حفظ منابع ملی این طرح تهیه شد.

عنوان طرح: 

الزام دولت در تعیین سرفصل «جنایات آمریکا» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها

ماده واحده- بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است سرفصل جنایات آمریکا را در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌های کشور بگنجاند.

جزئیات طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی
 

انتهای پیام/*

برچسب ها: محمد مهدی زاهدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار