مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تشدید طرح نظارتی بازرسی از آسانسورهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 06 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت، کلیه آسانسورهای برقی-کششی مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشند لذا به منظور ارتقای سطح سلامت و ایمنی شهروندان این اداره کل برای مرتبه دوم اقدام به بازرسی از تمامی آسانسورهای منصوبه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان به صورت رایگان، خواهد نمود.


وی با بیان اینکه در این طرح تعداد 44 دستگاه آسانسور شناسایی شده بیمارستان‌ها‌ و مراکز درمانی استان کرمانشاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: اداره کل استاندارد استان تلاش دارد با تعامل سازنده و ارائه مشاوره های فنی به این مراکز، در جهت حفظ سلامت و ایمنی شهروندان نسبت به استاندارد سازی این آسانسورها اقدام نموده تا از حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آید.


مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تنها 20 دستگاه آسانسور از تعداد 44 آسانسور شناسایی شده حداقل یکبار موفق به اخذ تائیدیه ایمنی شده اند.


ایشان همچنین در این رابطه اشاره کرد: تاییدیه های ایمنی آسانسور دارای اعتبار 1ساله بوده و می‌بایست پس از پایان اعتبار، مجددا مورد بازرسی ادواری قرار گیرند تا در صورت انطباق با استاندارد مجددا گواهینامه ایمنی یکساله برای اسانسور صادر شود.


وی تاکید کرد: در این مرحله از بازرسی‌ها، عدم انطباق آسانسورهای منصوبه به مدیران مراکز درمانی گزارش خواهد شد و ایشان مکلف به رفع نواقص و استاندارد سازی آسانسورها خواهند بود، در غیر این صورت با بروز هرگونه حوادث، مسئولیت پاسخگویی بر عهده مدیران مراکز مربوطه خواهد بود.


ایشان تصریح کرد: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، آسانسورهای دارای تاییدیه ایمنی در کلیه ساختمان‌ها ماهیانه توسط ذینفعان مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری طی قرار داد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.


نیازی در پایان افزود: مالکین و بهره برداران از آسانسورها به منظور اطمینان از تایید اصالت گواهینامه ایمنی آسانسور می‌توانند نسبت به ارسال شناسه‌ی ملی درج شده در داخل کابین به سامانه پیامکی 10001517 اقدام کنند، همچنین هرگونه شکایت را از طریق سامانه گویای 1517 در طول شبانه روز و یا شماره تلفن کشوری 4517 به اطلاع این اداره کل رسانند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار