کد خبر: ۷۹۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 06 November 2019
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: طی شکایات اخیر، دادگاه رای به ابطال معامله کارخانه قند یاسوج داده و کارخانه باید به حالت دولتی بازگردد. هفته آینده حکم تجدید نظر اعلام خواهد شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امید مظلوم، دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص جریان اعتراضات کارگری کارخانه قند یاسوج گفت: این کارخانه از ارزش خیلی بالایی برخوردار است. حدود ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم دراین کارخانه مشغول به کار بودند. بنای کارخانه در زمان پهلوی توسط مهندسین خارجی ساخته شده و بعد از انقلاب مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در دهه هفتاد به خاطر بدهی‌ مدیرعامل، کارخانه طی فرایندی به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما بعد از گذشت مدتی، تقریبا در دهه هشتاد کارخانه قند یاسوج دوباره از حالت خصوصی خارج و مجددا دولتی می‌شود. در نهایت مدیرعامل وقت انفصال از خدمت شده و کارگران حدود ۲۰ درصد از سهام کارخانه را با تخفیف خریداری کردند.

مظلوم افزود: در اوایل دهه نود، طی اتفاقاتی مدیرعامل سابق به جایگاه قبلی خود بازگشت. وی سهام کارگران را خریداری کرده و باز تلاش‌هایی در جهت زمینه سازی اذهان برای واگذاری کارخانه به بخش خصوصی انجام شد. اما در نهایت دولت در ازای بدهی که به بانک تجارت داشت، کارخانه را بخش خصوصی یعنی بانک تجارت واگذار کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج درباره واگذاری مجدد و بخل ورزی بخش خصوصی در روند فروش این کارخانه گفت: در سال ۹۵، بانک تجارت اعلام کرد که توانایی چرخاندن امور کارخانه را نداشته و این کارخانه را به مدیرعامل سابق آن می‌فروشد. اما شنیده ها حاکیست روند فروش، قبل از به مزایده گذاشتن کارخانه و قیمت گذاری برای آن انجام می شود.در واقع قبل از تشکیل مزایده، مدیرعامل مبلغ خرید کارخانه را به حساب بانک تجارت واریز کرده و این در حالی است که ارزش گذاری هنوز صورت نگرفته است.

مظلوم گفت: طی شکایات اخیر، دادگاه رای به ابطال معامله داده و کارخانه باید به حالت دولتی بازگردد. در نیمه اول مهرماه حکم داده شده و حالا منتظر حکم تجدید نظر هستیم که هفته آینده اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار