مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مردم این استان هر روز ۳.۲ میلیون مترمکعب آب مصرف می کنند که معادل حجم دریاچه خیلج فارس(چیتگر) است.
کد خبر: ۷۹۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 05 November 2019

به گزارش تابناک تهران، محمدرضا بختیاری روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران افزود: در تابستان امسال به لحاظ بارندگی قابل توجه بهار، مشکل کم آبی نداشتیم اما رکورد میزان مصرف آب در این استان شکسته شد.

وی یادآورشد: آب استان تهران از پنج سد لتیان، ماملو، طالقان، امیرکبیر و لار تامین می شود که ۷۰ درصد آن از منابع سطحی و ۳۰ درصد از آب های زیر زمینی است.

بختیاری اظهارداشت: در صورتی که پروژه های آبرسانی این استان اجرا شود، تهران یکی از سه شهر نخست دنیا به لحاظ پایدارسازی شبکه آبرسانی محسوب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: این طرح ها با لحاظ توزیع آب شرب سالم و پایدار توانایی مقاومت در برابر زلزله تا هشت ریشتر را دارند و می توانند میزان آورد شبکه را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای این پروژه ها و اتصال شبکه های توزیع و تصفیه خانه ها به رینگ آبرسانی، استان تهران در حاشیه امنی قرار می‌گیرد و اگر به مدت ۲ ماه نتوانیم از یک سد استفاده کنیم، از نظر آب شرب دچار مشکل نمی‌شود؛ چراکه سدها به یکدیگر متصل هستند.

بختیاری ادامه داد: در همین زمینه برای ۳۷۴ نقطه از سطح استان، طرح آبرسانی اضطراری در دست اجرا داریم که این نقاط در مسیر شبکه توزیع قرار دارند و بلافاصله در صورت وقوع بحران می توان آنها را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: در صورتی که تمامی این طرح ها و پروژه ها به طور کامل اجرا شوند، تهران به لحاظ تکنولوژی استفاده شده در شبکه توزیع مدرن ترین شهر جهان می شود.

این جلسه به میزبانی شرکت آب و فاضلاب و حضور استاندار و فرمانداران استان تهران برگزار شد و در پایان این شرکت طرح های پدافند غیرعامل خود را به نمایش گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار