رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مرکز تحقیقات قلب و عروق و همچنین بخش های اکوکاردیوگرافی و گاما اسکن در بیمارستان شهید رجایی کرج افتتاح شد.
کد خبر: ۷۹۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 04 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر حسین کریم در حاشیه افتتاح مرکز تحقیقات قلب و عروق و همچنین بخش های اکوکاردیوگرافی و گاما اسکن( از مجهز ترین و پیشرفته ترین دستگاه های گاما در دنیا) در بیمارستان شهید رجایی کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک بیمارستان مهم و با اعتبار البرز که مرکز قلب و نورولوژی شهید رجایی است امروز دو پروژه مهم افتتاح شد که یک مرکز پزشکی هسته ای با دستگاه پیشرفته است که در گذشته خدمات در این حوزه را داشتیه ایم اما دستگاه آن فرسوده و قدیمی بوده و اکنون دستگاه گاما اسکن پیشرفته دارد که اسکن بیماری های قلبی و سایر اسکن ها در این مرکز انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی دستگاه در مرکز پزشکی هسته ای در مرکز قلب شهید رجایی کرج را در دستور قرار داده و اجرایی شد، گفت: اکنون دستگاه جدید راه اندازی شده و آخرین تکنولوژی پزشکی هسته ای در دنیا را این دستگاه گامااسکن بیمارستان شهیدرجائی کرج دارا است، با اخذ مجوز انرژی هسته ای در روزهای آتی فعالیت آن آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: یکی از مهترین کارهای تشخیصی در بیماران قلبی که درگیری عروق کرونری قلب دارند با تکیه بر پزشکی و اسکن هسته ای تشخیص داده می شود و بعد از آن‌تصمیم برای آنژیوگرافی یا کارهای داروهایی بیمار شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز پزشکی های هسته ای دیگری از قبل در البرز داشته ایم اما نوع دستگاه گامااسکن بکار برده شده در مرکز درمانی شهید رجایی کرج در کشور بی نظیر، بسیار پیشرفته و با دقت بالا است، بیان کرد: البرز ، بعد از استان خراسان رضوی دومین استان است که این دستگاه پیشرفته و با این ورژن وارد آن شده است.

وی در ادامه در خصوص تعداد بیمارانی که در این مرکز با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته هسته ای و بکارگیری دستگاه گاما می توانند مورد رسیدگی و ارائه خدمات قرار گیرند، گفت: در طول یکماه بسته به تعداد روزهای کاری ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار می توانند تحت پوشش این خدمات قرار گیرند.

دستگاه گاما اسکن در تشخیص میزان درگیری عروق قلبی و یا درگیری در سایر موارد مانند تیروئید و استخوان بسیار مهم است و بر اساس آن می توان یک پلان صحیح و درست را برای درمان بیماران ترسیم کرد. 

وی در بخش دیگری در خصوص هزینه های مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان شهید رجائی کرج برای رسیدن به این سطح از تکنولوژی گفت: هزینه تهیه دستگاه گاما بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و با احتساب دیگر هزینه های جانبی راه اندازی و آماده سازی آن در بیمارستان شهید رجائی کرج در کل ۴ میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.

وی در خصوص افتتاح پروژه دوم که راه اندازی مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی کرج است، بیان کرد: این بیمارستان یک مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است، به همین دلیل به راه اندازی مرکز تحقیقاتی- پژوهشی برای انجام کارهای پژوهشی در زمینه قلب و عروق و نورولوژی نیاز داشت.

وی با اشاره به اینکه در کنار افتتاح مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی کرج در این بیمارستان یک  کلینیک اکو نیز راه اندازی شده است، افزود: در این کلینیک سه دستگاه اکو مستقر می شود که کار تشخیص اکوکاردیوگرافی صورت می گیرد، در دو هفته آتی نیز دستگاه دیگری وارد این مرکز می شود که کار استرس اکو رو انجام خواهد داد و بر اساس آن می توانیم وسعت درگیری عروق قلبی در بیماران را تشخصی دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار