رئیس پارک علم و فناوری استان مطرح کرد:
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: متاسفانه صنایع استان به سمت فناوری‌های نوین گام برنمی‌دارند و این خلاء احساس می‌شود.
کد خبر: ۷۹۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 03 November 2019

ایرج کاظمی‌نژاد در کارگروه پژوهش و فناوری خوزستان که امروز (۱۲ آبان) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری در سال ۹۸ برنامه هایی از جمله راه اندازی مراکز فناوری های نوین در سازمان ها و صنایع بزرگ را در دستور کار دارد. باید صنایع را به حوزه پژوهش و فناوری نزدیک کنیم. یکی از راهکارهای ارائه شده این است که در دستگاه های اجرایی، مرکز فناوری نوین راه اندازی کنیم که خوشبختانه این برنامه در سه دستگاه اجرایی به نتیجه رسیده است.

وی افزود: متاسفانه صنایع استان به سمت فناوری های نوین گام برنمی دارند و این خلاء احساس می شود. شاید برپایی این مراکز بتواند ارتباط خوبی را میان صنایع و شرکت های دانش بنیان برقرار کند. سه کارگروه کارشناسی مشترک در پارک علم و فناوری داریم که وظایف آن ها شامل، تشکیل جلسات منظم با سازمان ها و معرفی کنسرسیوم های پارک علم و فناوری، ایجاد ارتباط میان سازمان ها و کنسرسیوم ها پارک، آسیب شناسی، حمایت مالی و معنوی 769

از شرکت های عضو کنسرسیوم پارک علم و فناوری و اعطای امتیازهای ویژه به عضو کنسرسیوم است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: از جمله برنامه های دیگر، تمهیدات برای حمایت از تجاری سازی ایده ها، نوآوری ها، اکتشافات و اختراعات است. ما در استان خوزستان خوب عمل نکردیم، فضای کالبدی پارک علم و فناوری استان بدترین فضای کالبدی در سطح کشور است و مقصر خود ما هستیم. به هر دستگاه اجرایی که مراجعه می کنیم ما را عضوی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می بینند، درحالی که ماموریت پارک علم و فناوری ماموریت فرا وزارتی است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود فضای کالبدی و نیاز شرکت ها به کارگاه های آزمایشی تخصصی، با دستگاه های استان مکاتباتی انجام دادیم تا بتوانم از شبکه آزمایشگاهی و از امکانات موجود در استان استفاده کنیم. همچنین ایجاد کانون های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری تخصصی را در دستور کار داریم. در حال حاضر در حال راه اندازی سه کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری در حوزه های اینترنت اشیاء، بازی سازی رایانه ای و اسباب بازی سازی هستیم که بازار بسیار بزرگی برای کسب و کار در استان بوجود می آورند.

کاظمی نژاد با بیان اینکه استراتژی ما شناسایی تیم های خلاق و مستعد و برگزاری جشنواره هایی در این راستا است، گفت: ایجاد کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری جامع را در شهرهای رامهرمز، اهواز و سوسنگرد در دستور کار داریم. جامعه هدف ما فقط مختص مرکز استان نیست بلکه در سطح استان نیز پتانسیل ها و استعدادهای خوبی وجود دارد و با توجه به اینکه امکان حضور در مرکز پارک علم و فناوری را ندارند، بنابراین خود را ملزم کرده ایم تا مراکزی را در شهرستان ها ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در پایان بیان کرد: در سال ۹۸ برای ۱۱ جشنواره برنامه ریزی شده است که استراتژی اصلی آن ها نیازسنجی در راستای چالش های استان، هدف گذاری بازارهای جدید و... بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار