کد خبر: ۷۹۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 03 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اولین نسشت با مسئولان انجمن های فرهنگی-هنری وابسته به ارشاد درشهرستان به تبین رویکرد کاری خود و لزوم حرکت همه نهادهای وابسته به این اداره در چارچوب قوانین کشور پرداخت.

جهانشاد طاعتی با تقدیر از حضور مسئولان انجمن های شهرستان، تصریح کرد: شما تحصیل کردگان ، هنرمندان ، فرهنگ سازان و کسانی هستید که در ایام جوانی دغدغه فرهنگ و هنر و خدمت به شهرستان دارید و در این راستا فعالیت های گاهی بیشتر از حد توان انجام می دهید.
وی گفت:در همین ابتدای کار خدمت عزیزان عرض کنم که بنده هنرمند نیستم اما بحث مدیریت با هنرمندی فرق دارد ؛ نه اینکه بخواهم اعلام کنم در مدیریت اشراف کامل دارم.
طاعتی با تاکید بر لزوم شفافیت و یکرنگی با توقعات قانونی و در چارچوب ضوابط، خاطرنشان کرد: در اینجا برای موفقیت نیازمند کمک همه انجمن های شهرستان هستم ؛پیشرفت کار فرهنگی در گروی تعامل و همدلی و در راستای همفکری و با هم بودن است.
وی افزود:بنده در آموزش و پرورش سابقه مفیدی در رسته های مختلف داشتم، در امور شوراها،در شوراهای حل اختلاف و سوابقی هم در جنگ دارم.
مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی تصریح کرد:بنده در آغاز جوانی در ۱۶ سالگی جزو فرماندهان جنگ بودم که در پادگان های تهران آموزش نظامی می دادم و تنها کسی هستم که در بهمئی کارت فرماندهی گردان دوران جنگ دارد که مستندات آن هم موجود است، ادعای این را هم ندارم که حداقل ۴ سال با افراد تحصیل کرده،نخبه،دلاور و اقشار مختلف شرایط جنگ سرو کله زدم .
طاعتی گفت:متأسفانه در فرایند انتخاب و انتصاب بنده یک عده تنگ نظری کردند و چنان مرا توصیف کردند، مثل اینکه دوشادوش مریم رجوی علیه نظام حمله مسلحانه کردم، در صورتی که اگر کار به روند عادی پیش می رفت شاید اصلا بنده نمی پذیرفتم و به ارشاد نمی آمدم.
وی ادامه داد:دفاع از خطوط قرمز نظام اولویت اول بنده است، اگر امروز در حضور شما بگویم اصلاح طلب نیستم، دروغ گفتم. شاید هیچ یک از مدیران نتواند با این صراحت لهجه بگوید که اصلاح طلبم اما بنده اعلام می کنم که یک اصلاح طلبم.
طاعتی گفت: مثل دیگران نیستم که در دهدشت اصلاح طلبند اما در بهمئی جرأت ندارند اعلام کنند که اصلاح طلبیم اما خطوط قرمز نظام برای بنده ارزش دارد و از آن دفاع می کنم.
وی افزود:چون بنده برای نظام هزینه شدم، برای استقرار نظام خانواده بنده هزینه داد ؛مگر می شود کسی که خودش برای نظام خون داد، دست به ماشه علیه نظام باشد؟
طاعتی تصریح کرد: اگر اغراق نباشد برای نظام تیر مستقیم در فک،پا و دست راستم فرو رفت، مگر می شود برای نظام ارزش قائل نباشم؟
مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی خاطر نشان کرد:آنهایی که می خواهند قلم بزنند، آنهایی که می خواهند کار هنری کنند، آنهایی که می خواهند گفتمان داشته باشند یا در هر زمینه هنری فعالیت داشته باشند، قدمشان را به دیده منت می گذارم و آنچه در توان داشته باشم،آنچه حمایت شوم و حتی فراتر از آن در خدمت اهالی فرهنگ و هنر شهرستان هستم، اما اگر کسی بخواهد از خطوط قرمز نظام عبور کند جایش در ارشاد بهمئی نیست، چون معلمم و باید در راستای رسالت معلمی کار کنم نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد .
طاعتی گفت:بنده به تمام تفکرات احترام می گذارم، صاحب هیچ تفکری منع نیست که از درب ارشاد بهمئی وارد شود و هیچ تفکری منع نیست که حرفش را نزند. اگر اینگونه شود یعنی نبود شایسته سالاری،مردم سالاری و دموکراسی، یعنی بریدن زبان ها، یعنی خفه کردن فکرها و محدود کردن گفتمان ها .
مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی در پایان سخنان خود گفت:در نشستی همگانی در راستای بحث قلم و فرهنگ و بایدها و نبایدها خواهم گفت و نشست امروز بیشتر در راستای شناسایی و استفاده از نقطه نظرات شما در راستای پیشرفت و توسعه فرهنگی شهرستان بود.
در ادامه این نشست مسئولان انجمن های مختلف فرهنگی-هنری شهرستان به طور مختصر به وضعیت انجمن ها و مشکلات سد راه خود پرداختند.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی بهمئی با اشاره به اینکه لازمه کار فرهنگی علاقه و کشش درون است،گفت:بنده هم می توانستم مانند سایر دوستانی که دهه های قبل کار هنری می کردند به خانه ام بروم و استراحت کنم اما دغدغه مشکلات شهرستان و علاقه به کار هنری مرا همچنان روی صحنه نگه داشت.
فریدون مختاری تصریح کرد:با توجه به اینکه مسئولان انجمن های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان همه جوان با انگیزه و بیکار هستند، انتظار داریم در راستای از آنها از ظرفیتشان استفاده شود.
وی در ادامه با گلایه از مسئولان شهرستانی در همه حوزه ها نسبت به بی توجهی به انجمن های فرهنگی –هنری و عدم حمایت ازکار فرهنگی،گفت:مسئولان ما در این راستا یا به عمد بی توجهی می کنند یا به دلیل ندانستن و جهالت راجع به کار فرهنگی است که انتظار داریم مدیر جدید اداره ارشاد در این زمینه پیگیری کند.
رسول سنایی، مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان گفت: در یک کلام اعلام کنم که رئیس اداره فرهنگ وارشاد لازم است که مطالبه گر،اهال تعامل با اهالی فرهنگ و هنر بوده و دانش مدیریتی داشته باشد.
مسئول انجمن خبرنگاران بهمئی در این نشست با بیان اینکه نزدیک به یک دهه فعالیت رسانه ای دارم،گفت:در سطح شهرستان بهمئی سه نوع رسانه مجوز دار فعال، مجوز دار راکد و بدون مجوز داریم که در نشستی به دعوت اداره ارشاد به طور جداگانه نسبت به فعالیت هرکدام و مشکلات حوزه رسانه ای می پردازیم.
علمدار تقوی گفت:همانگونه که در قانون اساسی هم در کنار قوانین مربوط به قوای سه گانه یک فصل به رسانه ها و مطبوعات اختصاص داده شد،لازم است هم به رسانه ها در حوزه نقد و پرداختن به مشکلات به دیده مثبت بنگریم و هم از ظرفیت بالای آنها به عنوان رکن چهارم دموکراسی استفاده مفید کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار