«مازندران؛ نام آوران، فرهیختگان» عنوان روز دیگر این هفته است، بیان کرد: در این روز نام آوران و فرهیختگان استان تکریم خواهند شد.
کد خبر: ۷۹۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 02 November 2019

 عباس زارع گفت: ستاد اجرایی «هفته مازندران»، 7 روز این هفته را که از 13 آبان‌ماه آغاز می‌شود، نام‌‌گذاری کرده است.

وی با بیان این که در تعیین روزشمار «هفته مازندران»، مناسبت‌های تقویم ملی و محلی دیده شده است، افزود: روز دوشنبه 13 آبان ماه، نخستین روز گرامی‌داشت «هفته مازندران»، با عنوان «مازندران؛ آیین، فرهنگ و هنر» نامگذاری شده که در این روز برنامه های مختلفی با محوریت آیین «تیرماسیزده شو» اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که 14 آبان، گرامی‌داشت آغاز حکومت علویان در تبرستان است، ادامه داد: این روز به نام «مازندران؛ تشیع و ولایت» نام‌گذاری شده است.
وی با اشاره به این‌که «مازندران و گردشگری» عنوان سومین روز این هفته است، تصریح کرد: ترویج گردشگری فرهنگی، مذهبی و تکریم امامزادگان محور برنامه های روز 15 آبان است.

این مسئول در تشریح چهارمین روز از «هفته مازندران» ابراز داشت: در این روز که به نام «مازندران؛ جوانان، پهلوانان، قهرمانان» نام گذاری شده، قهرمانان و پهلوانان ورزشی استان تکریم خواهند شد.

وی عنوان روز جمعه 17 آبان ماه را «مازندران پاک» اعلام و اظهار کرد: هدف از این نام‌گذاری، ترویج فرهنگ نگه‌داشت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان است.

رئیس ستاد اجرایی هفته مازندران گفت: عنوان روز شنبه 18 آبان ماه، مازندران؛ دانش و پژوهش است که در این روز ویژه برنامه هایی با محوریت ترویج فرهنگ بومی، در مدرسه ها و دانشگاه های استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که «مازندران؛ نام آوران، فرهیختگان» عنوان روز دیگر این هفته است، بیان کرد: در این روز نام آوران و فرهیختگان استان تکریم خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان آخرین روز این هفته را «مازندران؛ نیما و زبان تبری» اعلام کرد و گفت: 21 آبان ماه سال‌روز تولد پدر شعر نوین ایران است و به همین دلیل توجه به زبان و ادبیات تبری با نگاه به اشعار تبری نیما محور برنامه های این روز است.

زارع در پایان تاکید کرد: محور برنامه های امسال هفته مازندران، اجرای برنامه های بومی و محلی در مدارس استان و توجه ویژه به نیمایوشیج است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار