برخی رشته‌های ورزشی که در استان‌های مختلف کشور طرفدارانی دارند و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود، در سمنان مورد بی‌مهری قرار گرفته و زیرساخت‌های آنها فراهم نشده است.
کد خبر: ۷۹۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 02 November 2019
۳ رشته ورزشی و زیرساخت‌هایی که در سمنان فراهم نیست

به گزارش تابناک سمنان، اسکی و قایقرانی در استان سمنان به لحاظ نوع زیرساخت‌ها و توجه به آنها دارای شباهت‌هایی هستند؛ هر دو رشته طرفدارانی دارند که علاقه‌مند به فعالیت هستند؛ اما زیرساخت‌های حداقلی هم برای آنها فراهم نشده است.

زیرساخت‌های لازم برای برخی رشته‌های ورزشی در استان سمنان - با وجود فراهم بودن شرایط محیطی و آب وهوایی در برخی فصول سال- فراهم نیست و اسکی در استان سمنان شباهت زیادی با قایقرانی دارد؛ زیرساخت‌های لازم برای هر دو رشته در استان فراهم نشده است.

فرزاد فتاحی، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان سمنان درباره وضع رشته اسکی در استان سمنان معتقد بود: «شرایط تقویت این رشته در استان سمنان به‌هیچ‌عنوان وجود ندارد و زیرساخت‌های لازم برای این رشته در استان فراهم نیست»؛ اما تلاشی هم نشد تا این زیرساخت‌ها فراهم شود.

او می‌گفت: «در برخی از نقاط شمالی سمنان برای مدت کوتاهی ممکن است برف داشته باشیم؛ ولی امکانات را نمی‌توان به سمت ایجاد پیست اسکی در این مناطق برد»؛ اعتقادی که عملیاتی شد و هرگز هیچ امکانی به سمت مناطق برف‌گیر استان سمنان برای ترغیب علاقه‌مندان به پیگیری ورزش اسکی برده نشد.

امروز خیلی از علاقه‌مندان به اسکی از فعالیت در این رشته در استان سمنان محروم هستند و مسؤولان ورزش استان هم معتقدند کار خاصی نمی‌توان برای رفع این معضل در استان انجام داد.

سوارکاری نیز استان سمنان فروغی ندارد و گرچه هرازگاهی گفته می‌شود مسابقات سوارکاری در استان به میزبانی شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود؛ اما نتایج خوبی از این رشته تا امروز به دست نیامده است.

رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان که حتی حاضر به گفت‌وگو با خبرنگار فارس هم نیست، باید برای تقویت این رشته ورزشی در استان تلاش کند؛ به‌گونه‌ای که شهرستان‌های مختلف در رقابت‌ها حضور داشته باشند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی باید با کمک فدراسیون از محورهای اصلی برنامه‌های هیأت‌های ورزشی استان سمنان قرار گیرد و کلاس‌های آموزشی بهتر و بیشتری در استان برگزار ‌شود.

اعزام علاقه‌مندان برای حضور در دوره‌های مربیگری نیز باید در دستور کار باشد و تلاش شود تا هرازچندگاهی ورزش استان سمنان با حمایت‌هایی که می‌شود، منتظر درخواست بخش خصوصی برای ثبت باشگاه باشد.

گرچه احداث باشگاه در رشته‌های اسکی، قایقرانی و سوارکاری شاید هزینه‌های کلانی نیاز داشته باشد؛ اما اگر از این رشته‌ها حمایت شود، نتایج خوبی به دست می‌آید.

فعالیت در برخی رشته‌ها زمان‌بر است و هزینه‌های زیادی به همراه دارد؛ باید از ورزشکاران حمایت کرد تا رشد کنند و برای استان سمنان افتخار بیافرینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار