مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پیش از تصویب قانون بیمه همگانی، تنها 4 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت بودند اما با تصویب این قانون، امروز 40 میلیون نفر از این امکان بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۷۹۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 01 November 2019

حسین بانک در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی فراهم کردن خدمات سلامت و بیمه یکی از وظایف دولت جمهوری اسلامی در برابر همه مردم است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس در سال 1373 قانون بیمه همگانی تصویب و از مهرماه سال 1374 سازمان بیمه سلامت شروع به کار کرد که پس از آن تعداد بیشتری از مردم تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: پیش از تصویب این قانون فقط افرادی که استخدام یک نهاد بودند مشمول خدمات بیمه‌ای می‌شدند و تنها 4 میلیون نفر از مردم از این امکان بهره‌مند بودند اما با تصویب این قانون امروز 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بانک یادآور شد: در سال 1376 در اقدامی ضربتی 22 میلیون نفر از اقشار روستایی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که امروز از خدمات درمانی 23 هزار پایگاه بهداشتی و درمانی در قالب طرح پزشک خانواده به صورت رایگان استفاده و در صورت نیاز به بستری فرانشیز 7 درصدی پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: در سال 1393 با اجرای طرح نظام نوین سلامت زمینه استفاده همه اقشار مردم از خدمات درمانی به صورت رایگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد و 11 میلیون نفر دیگر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با اشاره به این‌که 80 تا 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: از 15 هزار میلیارد اعتباری که در کشور برای بیمه سلامت هزینه می‌شود، 700 میلیارد آن در استان اصفهان است و از 1 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش بیمه تنها 400 هزار نفر کارمندان دولت هستند

بانک در تشریح فعالیت‌های این سازمان بیان کرد: در سال جاری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از طریق پزشک خانواده خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند، خدمات بستری به زندانیان نیز بر عهده سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و افراد مجهول‌الهویه با معرفی بهزیستی و دادگستری از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار