کد خبر: ۷۹۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 31 October 2019

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل بیمه سلامت عجولانه و بدون فراهم کردن زیرساخت بود و موجب دلخوری هایی شد و یکی از علت ها عدم اجرای کامل نظام ارجاع بود که این نظام می توانست هزینه ها را بهینه سازی کرده و کیفیت کار را بالا ببرد.

تشکیل بیمه سلامت عجولانه و بدون فراهم کردن زیرساخت بود_محمد مهدی زاهدی
به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از ایسنا، دکتر «محمدمهدی زاهدی» امروز ۹ آبان ماه در همایش بیمه سلامت در کرمان اظهار کرد: بیشتر توجه ما به حوزه درمان است در حالی که پیشگیری مسائل مختلفی را در برمی گیرد و باید بخش خصوصی و دولتی با هم در استان کرمان که در خیلی از بخش‌ها پیشتاز بوده، در پیشگیری نیز نهضتی را از ناهنجاری‌های مرتبط با حوزه سلامت راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اقدامات بیمه سلامت و بردن خدمات به مناطق محروم افزود: باید در پیشگیری کار جدی صورت بگیرد و رسانه در این زمینه پای کار باشد. نباید وضعیت استان کرمان اینگونه باشد که در برخی موارد از جمله بعضی سرطان‌ها نسبت به سایر استان‌ها نرخ بالاتری داشته باشد و باید در حوزه پیشگیری این موارد دنبال شود. ممکن است برخی عوامل ارثی باشد اما برخی از جمله مواد مخدر، دخانیات، چاقی‌های مزمن و … تحمیلی است.

زاهدی با اشاره به وضعیت اسفناک تلفات تصادفات رانندگی در کشور و به ویژه استان کرمان تصریح کرد: در مجلس نگران بهداشت و درمان هستیم و به همین دلیل در قانون برنامه ششم توسعه مواد مختلفی برای حمایت جدی از این بخش آمده که یکی از موارد نظام ارجاع است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکیل بیمه سلامت عجولانه و بدون فراهم کردن زیرساخت بود و موجب دلخوری هایی شد و یکی از علت‌ها عدم اجرای کامل نظام ارجاع بود که این نظام می‌توانست هزینه‌ها را بهینه سازی کرده و کیفیت کار را بالا ببرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همه استان کرمان تحت پوشش نظام ارجاع قرار بگیرد، گفت: در قانون، عدالت اجتماعی در حوزه سلامت مورد توجه است و باید پرداخت حق بیمه براساس توان باشد و همه بتوانند تحت پوشش خدمات سلامت قرار بگیرند.

زاهدی افزود: باید بر روی عدالت در بیمه اجتماعی براساس توانمندی مالی مردم کار شود و این اجتناب ناپذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید تحولی در شرکت‌های دارویی ایجاد شود، تصریح کرد: ۹۵ درصد از داروها در کشور تولید می‌شود و باید این ظرفیت در یکی دو سال آینده تکمیل شود و ۱۰۰ درصد خودکفا شویم.

زاهدی اظهار کرد: اما واقعیت این است که برخی از داروها به ویژه در بیماری‌های خاص، کیفیت مشابه خارجی را ندارد و باید شرکت‌های داروسازی حتما در کیفیت داروها کار کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به بدهی بیمه‌ها گفت: باید طلب مراکز درمانی پرداخت شود و نباید کاری کنیم که در مراکز درمانی به ویژه خصوصی‌ها که بازوی دولت هستند، دلسردی ایجاد شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار