درخواست استاندار از مدیران:
حسین کلانتری مدتی قبل و در یکی از نشست ها و در حضور مدیران ، شیوه صدور مجوزها را که گاهی برخی مدیران اظهار بی اطلاعی می کردند را تغییر داد و خواستار شفافیت در رای گیری شد به گونه ای که مدیران موافق یا مخالف یک موضوع مشخص باشد که فردا روزی کسی نتواند مانند آنچه تا پیش از این در استان مرسوم بوده است از زیر بار تبعات تصمیمات اتخاذی شانه خالی کند!
کد خبر: ۷۹۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 31 October 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «خدا و پیغمبری رای دهید»! این جمله ای بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در لابه لای سخنان خود در شورای برنامه ربزی استان از مسئولین استان در خواست کرد!
حسین کلانتری مدتی قبل و در یکی از نشست ها و در حضور مدیران ، شیوه صدور مجوزها را که گاهی برخی مدیران اظهار بی اطلاعی می کردند را تغییر داد و خواستار شفافیت در رای گیری شد به گونه ای که مدیران موافق یا مخالف یک موضوع مشخص باشد که فردا روزی کسی نتواند مانند آنچه تا پیش از این در استان مرسوم بوده است از زیر بار تبعات تصمیمات اتخاذی شانه خالی کند!
آنچه که در نشست روز چهارشنبه ۸ آبان ماه ۹۸ مطرح بوده است و باعث بیان تقاضای «خدا و پیغمبری رای دادن» مدیران توسط استاندار شده است ، مربوط به صدور مجوز احداث کارخانه شن و ماسه در شهرستان بویراحمد است که مدیران مخالف اعتقاد داشتند شهرستان بویراحمد در خصوص کارخانه های شن و ماسه اشباع است و موافقان صدور مجوزهای جدید دقیقا نظر عکس را داشتند!
اما در این بین سخنان استاندار و اشاره به موضوع مجوز احداث یک مجتمع با سرمایه گذاری شرکت نفت هم جالب بود!
 نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که یکی از دستور کارهای آن مربوط به واگذاری بخشی از اراضی ملی به واحدهای شن و ماسه برای گسترش فعالیت آن‌ها بود.
استاندار بعد از شنیدن اظهارات موافقان و مخالفان به گونه‌ای گلایه‌مندی کرد که  می‌خواستیم در استان اقدامی انجام دهیم که نیاز به 7 هکتار زمین داشت (ایجاد فضای تفریحی توسط وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج) و به وسیله آن 4000 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شد اما در استان با این کار مخالفت کردند.
وی گفت: اما الان که نگاه می‌کنیم از سال 92 تا 97 بیش از 500 هکتار از اراضی استان تغییر کاربری داده شده است.
کلانتری گفت: این که عده‌ای دفاع می‌کنند و عده‌ای هم محکم مخالفت کنند امری طبیعی است اما باید همه این مخالفت‌ها و موافقت‌ها بی‌طرفانه باشد تا به گونه‌ای تصمیم بگیریم که به نفع استان ‌و آینده آن تمام شود.
وی با تاکید بر این که واحدهای شن و ماسه باید مبنایی داشته باشند که قابل فهم باشد اظهار کرد: باید معلوم شود که هر سنگ‌شکن به چه مقدار زمین نیاز دارد و باید تصمیمات کارشناسانه باشد و بر اساس قانون عمل شود.
استاندار با تاکید بر این که باید معلوم شود آیا دیگر در این استان به کارخانه شن و ماسه نیاز داریم یا نه تصریح کرد: در منطقه سپیدار که بازدید داشتیم مشکل فروش داشتند!
استاندار از مسؤولان خواست تا در این خصوص« خدا و پیغمبری رای بدهند» که البته با حرف‌های استاندار و بعد از رای‌گیری صدور مجوز جدید با مخالفت اعضای شورا روبرو شد.
لازم به توضیح است سهمگین از معاونین سازمان برنامه و بودجه استان در این نشست از مخالفان صدور مجوز جدید بود که اعتقاد داشت ، مجموع ظرفیت تولید واحدهای شن و ماسه در استان و شهر یاسوج بیش از تقاضاست و عملا نیازی به فعالیت برخی از آن‌ها نیست.
اما رئیس سازمان صنعت و تجارت استان و رئیس اتاق بازرگانی یاسوج معتقد بودند که در این زمینه کمبود وجود دارد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سد کوثر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
سایت وزین وعزیز و زحمت کش و اطلاع رسان تابناک استان ها متاسفانه بعضی کامنت ها را سانسور می کنید بعضی کامنت که هیچ مشکلی ندارند از جمله ما کامنت زدیم که استاندار محترم شما اطلاع دارید که محرومترین نقطه کشور و استان رودتلخ ممبی بهمئی است و از پیچاب باشت و زیلایی بویراحمد و آن روستای کذایی دیشموک (شاید سرگچ) محرومتر است اسمی هم از آن ببرید سری هم به آنجا بزنید چرا اطلاع رسانی نمی کنید؟!!!! حالا موضوع پتروشیمی های دهدشت و گچساران و یاسوج چه شدند؟ در بغل دست و بغل گوش ما پتروشیمی لردگان که سال 94 کلنگ زنی شد امروز افتتاح شد به همراه آن پتروشیمی ها بروجرد و کردستان و آذربایجان غربی هم به بهره برداری رسیدند !!! مشکل کار ما در استان چیست !! معاون اقتصادی استانداری به جای گزارش کار اداره کل بازرگانی به این مسائل بپردازد!!! استاندار محترم هم این مشکلات را پی گیری کند بابا فرماندار دولت دهم قرار بود آب بهمئی (لیکک) را از سد کوثر راسال 91 افتتاح و به بهره برداری برساند !!!! ولی کو؟!!!!!! موقع انتخابات که می شود هر کس و ناکس کلنگ بر می دارد و به زمین می کوبد و خبری از نتیجه آن نیست!!! این مردم گناه دارند روزی کاسه صبرشان لبریز می شود!!! در ضمن در زمان همه دولتها ندیدیم و نشنیدیم که وزرا به استان ما بیایند و یک طرح مهمی را به بهره برداری برسانند!!! ولی هروز از صدا سیما می بینیم و می شنویم که کدام طرح عظیم در بقیه استان ها و شهرستان ها به بهره برداری رسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
وقتی مردم درست انتخاب نکنند نتیجه اش همین می شود موحد بزرگواری عدل از کدام دانشگاه مدرک گرفتن.ودرکدام دانشگاه تدریس کردندبهمئی را پالایشگاه بیدبلند2نجات داد......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار