سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ایران سپهر گفت: متاسفانه در کشور و اصفهان برند ملی برای لباس نداریم به همین منظور به دنبال استخراج مد مفهومی با الهام از ذخایر ملی و اسلامی هستیم.
کد خبر: ۷۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 30 October 2019

سید آرش امامی امروز در نشست خبری نخستین مسابقه زنده طراحی مد و لباس اصفهان، با بیان اینکه در بحث مد و طراحی لباس در دانشگاه راه را اشتباه رفتیم، اظهار کرد: در بررسی سرفصل های مد و طراحی لباس دانشگاه های خارج، متوجه شدیم که دروس مربوط به تاریخ، جامعه شناسی، فلسفه و ... تدریس می شود.

وی با انتقاد بر اینکه طراحان مد در کشور متاسفانه شرایط و نیازهای جامعه را نمی شناسند، گفت: در این شرایط تنها بر اساس سلایق خود دست به طراحی می زنند و به نیاز مخاطب بی توجه هستند که برای رفع این مشکل حدود ۲۰ واحد درسی مربوط به جامعه شناسی، فلسفه، اصفهان شناسی و ... را برای دانش آموختگان این رشته در اصفهان تعریف کرده ایم.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ایران سپهر افزود: در حالیکه در دنیا چرخه مد وجود دارد، اما در ایران به این موضوع توجهی نمی شود و طراحان ما در دانشگاه ها تنها کار با رنگ و آب را می آموزند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت مد مفهومی ریشه دار در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برویم، تصریح کرد: متاسفانه در کشور و اصفهان برند ملی برای لباس نداریم به همین منظور به دنبال استخراج مد مفهومی با الهام از ذخایر ملی و اسلامی هستیم.

امامی افزود: در این شرایط می توان برای ایجاد تمدن پارس و نفوذ آن در دنیا محتواسازی کنیم و با تولید لباس حتی شرایط صادرات آن به دیگر کشورها را خواهیم داشت.

ابراهیم خطابخش رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک نیز در این نشست با انتقاد بر اینکه متاسفانه در بحث طراحی پوشاک از فرهنگ اصیل ایرانی و حتی اصفهان غافل مانده ایم، اظهار کرد: این در حالیست که حدود ۱۰۰ سال پیش پارچه های ایرانی با پارچه های انگلیسی رقابت می کرد.

وی با بیان اینکه امروز کشور دچار کسری و کمبود در عرصه طراحی لباس و مد است، تاکید کرد: در حالیکه جوانان کشور بیکار هستند در این شرایط هنوز پوشاک ما خارجی است.

خطابخش اضافه کرد: زمانی که صحبت از پوشاک می شود ذهنمان معطوف به خارج می رود، در حالی که در کشور توان تولید و طراحی پوشاک و حتی صادرات آن با کیفیت بالا وجود دارد.

نیکبخت دبیر اجرایی نخستین مسابقه زنده طراحی مد و لباس اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات صنعت پوشاک در کشور زیاد است، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات این صنعت مربوط به طراحی لباس است، چرا که همچنان از متد و روش های خارجی استفاده می کنیم و حتی به سایزبندی ایرانی توجه نداریم و در دوخت لباس از سایزهای دیگر کشورها الگو می گیریم.

وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه طراحان لباس در کشور تقلیدگرا هستند، گفت: طراحان لباس داخلی و حتی اساتید این حوزه هنوز با طراحی مفهومی آشنا نیستند و براساس تقلید از طرح های دیگران کار می کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار