کرمانشاه_مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: بیش از ۴۲ هزار زائر در ایام اربعین حسینی در اردوگاه‌های راهیان نور استان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۷۹۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 30 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،یونس عزیزی ، با اشاره به اسکان ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اماکن در نظر گرفته شده قرارگاه راهیان نور استان کرمانشاه طی ایام اربعین اظهار داشت: این افراد در اردوگاه های توحید، زائرسرای کربلا و ساختمان شهید دکامی قرار گاه راهیان نور و از ۱۰ الی ۳۰ مهر ماه اسکان داده شده اند.

وی در ادامه اشاره ای نیز به خدمات سپاه و معاونت اردویی طی ایام اربعین داشت و افزود: ایجاد ظرفیت اسکان شبانه روزی در قرار گاه راهیان نور به میزان ۳۵۰۰ نفر و آمادگی کل یادمان های استان برای بازدید زائران از جمله این اقدامات بوده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی، استقرار روحانی ثابت و راوی را در این یادمان ها داشتیم.

این مسئول تصریح کرد: فضاسازی فرهنگی و معنوی متناسب با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) در تمام اماکن اسکان در شهرستان های مسیر زائران و به ویژه اماکن اسکان قرارگاه راهیان نور صورت گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال زائران طی ایام اربعین ۱۴ سالن ورزشی ۹ دی(صالحین) و کانون بسیج ناحیه کرمانشاه در نظر گرفته شد و تجهیز این اماکن به امکانات اسکان صورت گرفته است.

عزیزی از اسکان ۷۰۰۰ زائر و پذیرایی ۵ هزار زائر نیز در اماکن فوق طی ایام اربعین و از ۱۳ الی ۳۰ مهر ماه خبر داد.

وی همچنین به برپایی ۴ موکب در شهرستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: در این شهرستان نیز در محل های اسکان در نظر گرفته شده ۱۲ هزار نفر اسکان یافتند و با ۲۴ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام از زائران پذیرایی شده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از اسکان ۵۴۰۰ زائر در شهرستان  دالاهو طی این ایام خبر داد و تصریح کرد: زائران در این شهرستان نیز با ۲۵۰۰ پرس غذا پذیرایی شده اند.

این مسئول افزود: در شهرستان سرپلذهاب نیز ۱۷ مکان حوزه و مدرسه و ۷ باب از منازل پاسداران برای اسکان زائران آماده سازی شده و علاوه بر این از موکب های برپا شده در شهرستان نیز حمایت و پشتیبانی به عمل آمد.

عزیزی با اشاره به تامین ۴۷۰۰ پرس غذا برای زائران طی این ایام و در شهرستان سرپلذهاب بیان داشت: ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از ۱۳ الی ۳۰ مهر اسکان داده شده اند.

وی میزان اسکان زائران طی ایام اربعین در شهرستان هرسین را ۸ هزار و ۱۵۰ اعلام کرد و گفت: طی این ایام در شهرستان هرسین با ۸۱۰۰۰ میان وعده، ۴۵۰۰۰ وعده شام، ۳۳۵۰۰ وعده صبحانه و ۵۸۰۰۰ وعده نهار پذیرایی شده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به تهیه و تامین تغذیه زائران در شهرستان سنقر نیز در سه وعده غذایی خاطر نشان کرد: در این شهرستان از زائران در وعده صبحانه با ۴۶ هزار و ۵۰۰ پرس،  در وعده نهار با ۶۳ هزار پرس و در وعده شام با ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ پرس پذیرایی صورت گرفته است.

این مسئول گفت: طی ایام اربعین در شهرستان کنگاور نیز ۴۲ هزار نفر اسکان داده شده و در وعده های غذایی مختلف پذیرایی شدند.

عزیزی از اسکان ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در شهرستان صحنه خبر داد و گفت: در این شهرستان همچنین از ۴۴۵۰۰ نفر نیز پذیرایی شده است.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار