دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اعلام کرد: علت عمده تصادفات در جاده کندوان نامناسب بودن آسفالت این مسیر پرتردد است.
کد خبر: ۷۹۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 30 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حاجی رضا شاکرمی در نشستی که با حضور رئیس کل دادگستری البرز در بخش آسارا برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات خبرساز در خصوص جاده کندوان، افزایش آمار تصادفات در آن بوده که دلایل متعددی از جمله ریختن گازوئیل توسط برخی افراد منفعت طلب مطرح شد.

وی اضافه کرد: به همین منظور با دستور قضایی بررسی های کارشناسی  انجام شد که نتیجه این بررسی ها نشان داد که بیشتر تصادفات به علت نامناسب بودن آسفالت جاده کرج - چالوس است.

شاکرمی گفت: کارشناسی و بررسی ۶ ماه به طول انجامید و احتمال ریختن عمدی گازوئیل رد شد.

دادستان مرکز استان البرز با بیان اینکه ترکیب آسفالت استفاده شده مناسب این جاده نیست، خاطر نشان کرد: پیمانکار پروژه احضار، پرونده قضایی برای وی با هدف بررسی جوانب تشکیل شده، اگر چه پیمانکار مدعی است که نوع آسفالت ایرادی ندارد و عوامل دیگری در تصادفات دخیل هستند.

بررسی علل افزایش تصادفات در جاه  کرج - چالوس در حالی آغاز شد که شایعاتی به خصوص در فضای مجازی مبنی بر ریخته شدن عمدی گازوئیل در این جاده توسط یدک کش ها مطرح شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز پیش از این اعلام کرده بود که با کارشناسی‌های انجام شده، این شایعه به طور کامل رد می‌شود.

شاکرمی گفته بود که برخی معتقد بودند علت افزایش سرسام آور تصادفات در جاده کندوان  نوع آسفالت است که به همین منظور چهار کارشناس برای رسیدگی به موضوع  انتخاب شده بودند.

جاده کرج - چالوس ۱۶۰ کیلومتر مسافت دارد که نیمی از آن در استان البرز و نیمی دیگر در حوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار