جهانگیر شاهمرادی در جلسه کارگروه آرد و نان، اظهار کرد: موضوع اصلی تعدیل قیمت نان است زیرا از سال ۹۳ تا کنون قیمت نان دولتی ثابت مانده در حالی است سایر مولفه های مرتبط با نان‌ از جمله حقوق و دستمزد کارگر، اجاره محل کار نانوایان و یا هزینه سوخت و برق مصرفی افزایش قیمت داشته است.
کد خبر: ۷۹۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 30 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ جهانگیر شاهمرادی با اشاره به اینکه در البرز مهاجران و حاشیه نشینان زیادی زندگی می کنند،گفت: بحث نان برای این قشر از جامعه اهمیت زیادی دارد، امروز به این نتیجه رسیدیم که در کنار افزایش قیمت ها در سایر موارد، قیمت نان نیز به گونه ای تعدیل شود که هم برای واحدهای نانوایی مقرون به صرفه باشد و هم تهیه آن هزینه غیرمتعارف برای خانوارها نباشد.

وی عنوان کرد: در تعیین نرخ گذاری جدید نان در استان البرز سعی کرده ایم نان لواش که پرمصرف ترین نان ها در میان مردم است با کمترین افزایش قیمت در اختیار مردم قرار گیرد و به محض ابلاغ مصوبات جلسه امروز کارگروه آرد و نان به اتحادیه نانوایان، اعمال نرخ های جدید نان در واحدهای نانوایی لحاظ خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با این توضیح که بعد از اعمال نرخ های جدید از سوی اتحادیه نانوایان، واحدهای نانوایی ملزم به نصب قیمت ها در مغازه خود هستند، بیان کرد: قیمت ها به نرخ واقعی نزدیک شده است و از این به بعد تعزیرات حکومتی و بازرسی سازمان صمت واحدهای نانوایی را با جدیت بازرسی کرده و کاهش وزن و کیفیت نان را به هیچ عنوان نمی پذیریم.

وی درباره تعیین نرخ جدید انواع نان در شهرستان کرج نیز گفت: امروز نرخ های انواع نان در نانوایی های دولتی و آزادپز کرج بررسی شد، فرمانداران سایر شهرستان ها نیز باید جلسات مربوط به آرد و نان را در چند روز آینده برگزار کرده و نتایج را به ما اعلام کنند زیرا شرایط کار نانوایی ها در کرج با شهرستان ها متفاوت است.

بر اساس مصوبات امروز کارگروه  آرد و نان استان البرز، قیمت و وزن نان در نانوایی هایی دولتی کرج بدین صورت اعمال شد، وزن هر نان سنگک ۵۶۰ گرمی برابر هزار و ۱۰۰ تومان است، قیمت هر نان بربری ۵۷۰ گرمی نیز هزار تومان تعیین شد، هر نان لواش ۱۶۰ گرمی نیز به قیمت ۳۰۰ تومان در این نانوایی های دولتی کرج ارائه خواهد شد و قیمت هر نان تافتون ۲۳۰ گرمی برابر ۵۰۰ تومان است.

در این جلسه همچنین قیمت نان های مختلف در واحدهای آزادپز نانوایی کرج اعلام شد که طبق آن قیمت هر نان سنگک ۶۵۰ گرمی برابر هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ هر نان بربری ۶۲۰ گرمی برابر هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد، در  واحدهای نانوایی آزادپز کرج نیز بر اساس مصوبات جلسه امروز کارگروه آرد و نان قیمت نان لواش ۱۷۵ گرمی برابر ۳۵۰ تومان و نان تافتون‌۳۰۰ گرمی نیز ۸۰۰ تومان نرخ گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار