حکایت آبگرفتگی در معابر در استان البرز به ویژه شهر کرج طی سال های اخیر آنچنان به مرز بحران رسیده است که دیگر قایق سهراب نیز پاسخگوی این معضل نیست!
کد خبر: ۷۹۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 30 October 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ شامگاه دوشنبه 6 آبان ماه، بارندگی شدید در سطح شهر کرج موجب شد قریب به 2 متر آب در زیر گذر میدان سپاه جمع شده و بسیاری از خودروها را در تردد با مشکل مواجه کند، شدت بالا آمدن آب به گونه ای بود که برخی از خودروها خاموش شود. 
حکایت آبگرفتگی در معابر در استان البرز به ویژه شهر کرج طی سال های های اخیر آنچنان به مرز بحران رسیده است که دیگر قایق سهراب نیز پاسخگوی این معضل نیست، آبان ماه سال 97 بود که حسن مدیر روستا، مدیر وقت خدمات شهری شهرداری کرج در تشریح وضعیت این زیرگذر گفت: "آب های سطحی ناشی از بارش باران در شهرک بهداری به سمت میدان جمهوری حرکت کرده و در نهایت موجب آبگرفتگی در این منطقه می شوند. 
به واسطه عدم برنامه ریزی درباره شیب بخش های مختلف کرج متاسفانه بعضا شاهد آبگرفتگی خواهیم بود و در بارش های گذشته نیز، در تمام زیرگذرهای شمال به جنوب به مشکل برخوردیم.
زیرگذرهای موجود در اتوبان، زمانی آبراهه بوده اند اما امروز ماشین رو شده اند و زیرگذرهای استاندارد، ترک آباد، ساسانی و مهرویلا به عنوان عبور و مرور در زمان قدیم پیش بینی نشده بود.
چاه های جذبی مناسبی در زیرگذرها وجود ندارد و این مهم جز مباحثی است که در قالب مسائل فنی شهر را با مشکل مواجه کرده است و ظرفیت زیرگذر میدان سپاه با نامه نگاری به معاونت عمرانی بیشتر شد اما با بارش های شدید با مشکل مواجه خواهد شد.

با استفاده از کلکتور 1500، آب را در میدان جمهوری می توان مدیریت و به سمت مهرشهر و سیاه جوب هدایت کرد اما اگر بالای 30 میلی متر بارندگی داشته باشیم به واسطه عدم ظرفیت سیاه جوب در کیانمهر شاهد آب گرفتگی خواهیم بود.

متاسفانه شهر کرج به واسطه چند دقیقه بارندگی، با حجم زیادی از آب مواجه شد و سیل این کلانشهر را در برگرفت تا بار دیگر این وضعیت، نشان دهنده عدم مدیریت آب های سطحی در این کلانشهر و بی توجهی مسئولین به زیر ساخت های شهری باشد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار