معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش احتمالی کدورت آب ناشی از بارندگی‌ها در استان اندیشیده شده است.
کد خبر: ۷۹۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 28 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، رضا داوودی با اشاره به اینکه در برخی مواقع که بارندگی شدید داریم در برخی از شهر‌ها کدورت آب مقداری بالا می‌رود که ناشی از تلاطم منابع تامین آب است، افزود: شهر‌هایی که منابع تامین آب آن‌ها سطحی است از جلمه کرند و ریجاب بیشترین مشکل را در این زمینه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه اضطراری آب توسط شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از کدورت آب کرند و ریجاب در حال احداث است، یادآور شد: تا زمانی‌که این تصفیه‌خانه آماده شود اقدامات دیگری برای جلوگیری از افزایش کدورت آب در این منطقه درنظر گرفتیم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تاکید کرد: سیستم تصفیه آب موقت اضطراری برای کرند و ریجاب تعبیه شده تا جلوی کدورت آب گرفته شود، به علاوه تلاش کردیم با استفاده از مواد منعقد کننده تصفیه را به صورت محلی هم انجام دهیم.

داوودی ابرازامیدواری کرد با مجموع این اقدامات دیگر شاهد بالا رفتن کدورت آب در کرند و ریجاب نباشیم و ادامه داد: با این وجود در صورت افزایش احتمالی کدورت، تانکر‌های آبرسانی سیار و آب بسته‌بندی نیز فراهم است.

وی با اشاره به اینکه هرسین هم در گذشته در اوج بارندگی‌ها به دلیل کدر شدن سراب این شهر که محل تامین آب این شهر است دچار مشکلاتی می‌شد، گفت: اکنون سیستم تصفیه‌خانه اضطراری آب برای هرسین راه‌اندازی شده و از آن زمان تاکنون مشکلی در زمینه کدورت آب هرسین نداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار