شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس استان البرز با این که ۶ سال از تبدیل آن به شهرستان می گذرد اما فاقد فوریت های پزشکی مستقل است.
کد خبر: ۷۹۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 28 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آنطور که مردم و مسئولان شهرستان فردیس می گویند: این شهرستان در بخش امداد پزشکی در محرومیت به سر برده و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری است.

اکنون اورژانس شهرستان فردیس زیر نظر شهرستان کرج اداره می شود و ملزومات کافی برای امداد رسانی به این شهرستان پرجمعیت ندارد.

به گفته ساکنان فردیس ، امدادرسانی به مصدومان و بیماران این شهرستان همیشه با تاخیر همراه بوده و علت آن را باید در کمبود آمبولانس و سایر ملزومات امدادی جست وجو کرد.

از دیگر سو نبود بیمارستان و کمبود آمبولانس در اغلب درمانگاه های این شهرستان مزید بر علت شده است .

اکنون در فردیس هفت دستگاه آمبولانس فعال در اختیار اورژانس است که تنها سه دستگاه از این آمبولانس ها به تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله شوکر قلبی مجهز هستند.

شهرستان فردیس نه تنها در بخش فوریت های پزشکی بلکه در بخش بهداشت و درمان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و نیازمند توجه ویژه مسئولان کشور و استان است.

زیرساخت های بخش بهداشت و درمان فردیس با توجه به روند افزایش جمعیت و مهاجرپذیری بالای این شهرستان به هیچ عنوان مناسب نیست و شاید همین امر باعث شده که مرکز فوریت های پزشکی مستقلی نداشته باشد.

استقلال مرکز اورژانس فردیس در واقع مطالبه بر حق مردم و حتی مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز هست . کمبود مراکز استقرار نیروهای اورژانس در فردیس یکی دیگر از موانع ارایه خدمات پزشکی اورژانسی به مردم این شهرستان به شمار می رود.

اورژانس فردیس اکنون  دارای پنج پایگاه فعال و یک پایگاه در دست ساخت است در حالی که با توجه به وجود بیش از ۲۰ شهرک پر جمعیت درفردیس و فواصل زیاد آنها با مرکز شهر باید تعداد این مراکز به ۲ برابر افزایش یابد.

وضعیت مرکز اورژانس فردیس از نظر کمبود زیرساخت ها و نبود تجهیزات در حد نگران کننده ای است که توجه ویژه مسئولان ذیربط را می طلبد.

مهناز اصغری شهروند فردیسی گفت: اگر حادثه منجر به مصدومیت در این شهرستان رخ دهد امدادگران با تاخیر در محل حادثه حضور می یابند و گاهی مرگ حادثه دیده را رقم می زند.

وی ادامه داد: اگر شهرستان فردیس امدادگر مستقلی داشت خیلی سریع خود را به محل می رساند تا رساندن بیمار به مراکز درمانی اقدامات اولیه را انجام می داد.

ارسلان طلایی یکی دیگر از شهروندان فردیسی اظهار داشت: خواهر جوانی داشتم که در منزل حالش بد شد، با مرکز فوریت های پزشکی تماس گرفتم ولی تا رسیدن اورژانس و انتقال وی به مراکز درمانی زمان زیاید طول کشید که به مرگ خواهرم انجامید.

وی اضافه کرد: اگر شهرستان فردیس مرکز اورژانس مستقلی داشت به محض تماس شهروندان سریع در محل حاضر می شد و بیمار را تحت درمان قرار می داد نه اینکه به خاطر مسافت طولانی و رسیدن آمبولانس بیمار جان خود را از دست دهد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات این شهرستان مهاجرپذیر و پر تراکم نبود بیمارستان در فردیس است که اگر بیمارستان  در منطقه راه اندازی شود به طور یقین مرکز فوریت های پزشکی فردیس نیز مستقل خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار