فرماندار مهران گفت: ۵۷ هزار و ۳۳۵ زائر ایرانی و عراقی در ۲ روز گذشته از مرز مهران تردد (ورود و خروج) کردند.
کد خبر: ۷۹۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 27 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسد قاسمی شامگاه شنبه اظهار داشت: هم اکنون تردد زائران از مرز بین المللی مهران روان و آزاد بوده و بدون هیچ گونه مشکل و محدودیتی در حال انجام است.

وی یادآور شد: با وجود گذشت یک هفته از اربعین حسینی هم اکنون تردد زائران عتبات عالیات بصورت روان و آزاد از مرز مهران صورت می گیرد و خدمات رسانی در استان بویژه شهر مرزی مهران بدون هیچگونه وقفه ای توسط تمام عوامل ستاد و قرارگاه اربعین در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سالن پایانه مرزی مهران مملو از زائران عتبات عالیات است که در حال خروج از مرز و ورود به کشور عراق هستند.

فرماندار مهران تاکید کرد: جمعه گذشته سوم آبان ماه، ۳۴هزار و ۱۲۲ نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند که از این تعداد ۷ هزار و ۲۴ نفر خروج و ۲۷ هزار و ۹۸ نفر وارد کشور شده اند.

قاسمی اظهار داشت: از روز شنبه تا ساعت ۲۲ امشب مجموعا ۲۳ هزار و ۲۱۳ تردد در مرز مهران ثبت شده است که از این تعداد ۶ هزار ۸۷۹ نفر از مرز خارج و ۱۶ هزار و ۳۳۴ نفر نیز وارد کشور شده اند.

وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵۷ هزار و ۳۳۵ نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۳۲ نفر ورود و ۱۳هزار و ۹۰۳ نفر خارج شده اند.

فرماندار مهران تاکید کرد: بدلیل ازدحام زائران، تعداد گیت های پایانه مرزی مهران افزایش یافته است که بیانگر علاقه مندی عاشقان اهل بیت(ع) است.

قاسمی تاکید کرد: از طرفی نیز شاهد حضور چشمگیر زائران از کشور عراق برای زیارت هشتمین امام شیعان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن سالگرد شهادت امام رضا(ع) تا ساعت ۲۲ امشب از دو روز گذشته بیش از ۴۳ هزار و ۴۳۲ زائر وارد کشور ایران شده اند.

قاسمی همچنین ادامه داد: در حال حاضر تمام مسیرهای منتهی به مرز مهران از داخل کشور عراق باز است و تردد زائران عتبات عالیات بصورت روان و آزاد انجام می گیرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد: مردم کشور عراق از زائران عتبات عالیات به بهترین نحو ممکن استقبال و پذیرایی می کنند که نشانگر عمق محبت و ارتباط برادرانه دو ملت ایران و عراق است و ما نیز تمام تلاش خود را برای پذیرایی شایسته از زائران ولایت که از عراق به مشهد مقدس می روند را بکار خواهیم گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار