عضو کمیسیون عمران مجلس، از ورود این کمیسیون به پرونده پرواز هواپیماهای آنتونوف خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 26 October 2019

سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره ازسرگیری پروازهای آنتونوف در کشور و احتمال تکرار حادثه سقوط این هواپیماها، گفت: 5 سال گذشته شاهد بروز حادثه سقوط هواپیمای آنتونوف در ایران بودیم، حادثه ای که در نهایت منجر به صدور دستور توقف فعالیت این هواپیما در آسمان ایران شد.

سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع در آن دوران مطرح می شد که هواپیماهای آنتونوف با آب و هوا و شرایط جغرافیایی کشورمان سازگار نیست و این مسئله یکی از دلایل سقوط هواپیما بوده است.

وی گفت: قطعا برای ارائه مجوز پرواز هواپیماهای آنتونوف نخست باید بررسی کرد که آیا می توان نقایص فنی این هواپیما را برطرف کرد تا در آینده خطری برای مسافران نداشته باشد.

افضلی ادامه داد: طبق گزارش های مطرح شده در رسانه ها، سازمان هواپیمایی مجوز پرواز هواپیماهای آنتونوف را صادر کرده، اما این موضوع باید توسط متخصصان و کارشناسان فنی مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعا در صدور مجوز برای فعالیت هواپیماها، اولویت اصلی سلامت و جان مسافران است و نباید به بهانه کمبود هواپیما در ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، از هواپیماهای غیراستاندارد استفاده کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، از ورود این کمیسیون به پرونده پرواز هواپیماهای آنتونوف خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت پرونده، این موضوع در نخستین نشست کمیسیون عمران با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار