نماینده ولی فقیه در البرز با تاکید به اینکه این استان به شدت از سوء مدیریت ها و مفاسدی که برخی مدیران دارند رنج می برد؛ گفت: البرز استانی برخوردار است و افراد فرهیخته بسیاری دارد اما عده ای گلوگاه ورود این افراد را گرفته اند.
کد خبر: ۷۹۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 26 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های عبادی، سیاسی  این هفته نماز جمعه در کرج با اشاره به اینکه روزهای پایانی ماه صفر پر از غم و اندوه است؛ اظهار کرد: ۲۸ صفر ارتحال برترین مخلوق عالم و سید و خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) است؛ به فرموده امام محمد باقر (ع) ارتحال پیامبر اسلام اعظم مصائب است زیرا بشریت از نعمت رسالت محروم شد.

وی افزود: همچنین ۲۸ ماه صفر شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) است؛ و در پایان ماه صفر شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است؛ و حضرت با رفتار و هدایت عالمانه در تبیین حقائق شیعی و توسعه دانشگاه اسلامی با تربیت و پرورش دانشجو ارزشهای دینی را حفظ و جامعه را نیز هدایت کردند.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه در اول ماه ربیع در بیرون مسجد شمع روشن می کنند؛ عنوان کرد: امام حسین (ع) برای مبارزه با بدعت ها به شهادت رسید و با انجام این آئین بدون ریشه و روایت نباید دو ماه عزاداری را ضایع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که  از برخی از دولت مردان حرف هایی شنیده می شود و واقعیت ها را به گونه ای تغییر می دهند که نمی توان نادیده گرفت؛ تشریح کرد: تحریف سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خط قرمز ما است و محکم می ایستیم و با کسی رو دروایسی نداریم.

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: مسائل مالی کشور باید روشن و شفاف باشد و کسی با شفافیت مخالف نیست اما اگر این شفافیت به امنیت ملی ضربه زده شود، جایز نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح آمریکا برای فشار حداکثری به مردم شکست خورد؛ بیان کرد: اکنون جنگ روانی دشمن فشار اقتصادی است اگر اف. ای. تی. اف تصویب شود چگونه می خواهید برای تامین دارو، اقلام مورد نیاز و مبادرات ارزی تحریم ها را دور بزنید.

آیت الله حسینی همدانی افزود: درباره این مهم اجازه دهید دستگاه های تصمیم گیر به دور از فشار بتوانند تصمیم صحیح را بگیرند.

خطیب جمعه کرج در خصوص برخی انتصاب ها در استان، بیان کرد: بکارگیری افرادی که فساد مالی و اقتصادی و تایید نشده توسط ارگان های اطلاعاتی کار نادرستی است؛ در استان دستگاه های قضائی و امنیتی باید کار را با دقت و بدون ملاحضه و اعمال نظر انجام دهند؛ زیرا اینگونه انتخاب ها موجب بی اعتمادی مردم به خدمتگزاران می شود که خسارت آن جبران نا پذیر است.

وی تاکید کرد: چندین بار این تذکر داده شده است و در صورت عدم توجه شفاف این مسئله را بیان خواهم کرد.

وی تصریح کرد: تغییر سریع مدیریت ها نشان دهنده ناپختگی است، بدون فکر افرادی را انتخاب و بعد از چند ساعت پست دیگری به آنها می دهند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری به برگزاری مراسم ورزشی بانوان که در شهر برگزار می شود؛ اشاره و یادآور شد: با ورزش مخالف نیستم اما عکاس، خبرنگار، حراست و پزشک در این مراسم ها باید بانوان باشند.

وی با بیان اینکه روز وقف را در پیش داریم گفت: وقف در البرز بسیار کمرنگ است که باید با ترویج فرهنگ وقف این مسئله در استان تقویت شود.

آیت الله حسینی همدانی با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در سال های اخیر کارهای خوبی در این حوزه انجام شده که باید در زمینه افزایش سرانه مطالعه کتاب بیش از پیش تلاش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار