امام جمعه کرمانشاه گفت: بدون شک تمام گره‌های کشور زیر سایه هدایت های ولی‌فقیه باز می‌شود و موفقیت‌های امروز را مدیون همین هدایت‌ها هستیم.
کد خبر: ۷۹۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ 25 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: خداوند رسول اکرم(ص) را به عنوان اسوه و مظهر تمام خوبی ها و ارزش های عالم معرفی می کند.

وی افزود: در طول زمان ها انسانها همواره به عنوان الگو و رحمت کسی را لازم دارند لذا خداوند رسول اکرم(ص) را برای این کار به تمام بشریت تا روز قیامت معرفی کرده است.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: همانطور که عالم و انسان گستردگی دارد رسول خدا(ص) هم این گستردگی را دارد و در هر زمان و مکانی به اقتضای آن زمان و مکان تفسیر می شود.

آیت‌الله علما گفت: رسول اکرم(ص) در همه ابعاد از جمله بعد اخلاقی الگو و اسوه است و خداوند در قرآن از ایشان به عنوان خلق عظیم نام می برد.ایشان هیمنه علمی، عملی، فکری و اخلاقی را در اسلام دیده است که دنیا را به اسلام دعوت می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان تربیت شود، همه هستی و موجودات تربیت خواهد شد چرا که تمام اینها تحت اختیار انسان هستند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیامبر شاگرد بی واسطه خداوند بود، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) معلم بشریت است و تمام انسان ها را به توحید و خداشناسی دعوت کرد و آنچه لازم بود به بشر امر و نهی کرده است لذا ضروری است کارهای انسان روح تقوا و اخلاص داشته باشد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه دهه آخر صفر  دهه وقف نامگذاری شده است، گفت: وقف یکی از احکام اسلام است که بسیار با ارزش و منشاء کارهای فرهنگی و دینی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان کرمانشاه جزو استان هایی است که موقوفات آن در حد بالاست و موقوفات در جهت ترویج دین، رسیدگی به امور فقرا، انجام کارهای تبلیغی، حوزه‌های علمیه، زوار کربلا، نسخه های پزشکی و ... هزینه می شود.

نماینده ولی‌فقه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: موقوفات عام المنفعه برای همه لازم است و کسانی که برایشان امکان دارد در صدقات جاری باید پیش قدم شوند.

آیت‌الله علما در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: چهارم آبان روزی است که امام(ره) نسبت به پذیرش قانون کاپیتولاسیون اعتراض شدید اللحنی داشتند.

وی افزود: بر اساس این قانون آمریکایی‌ها می‌توانستند هر کاری که خواستند انجام دهند و دستگاه قضایی ایران حق نداشت نسبت به آنها اعتراض داشته باشد که امام فریاد زد و حاکمیت آمریکا را در این کشور زیر سوال برد و همین سبب شد امام(ره) را به ترکیه تبعید کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: روز چهارم آبان ماه همچنین سالروز شهادت فتحی شقاقی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که به دست اسرائیلی‌ها به شهادت رسید.

آیت‌الله علما اظهار داشت: ۲۸ صفر مصادف با رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) است و در آخر ماه صفر نیز شهادت  امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه هفتم آبان مصادف با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است، بیان داشت: ضروری است والدین فرهنگ کتابخوانی را در بین فرزندان خود ترویج کنند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: همچنین روز ۸ آبان روز پدافند غیرعامل است که این امر در برقراری امنیت کشور ما دخالت بسیاری دارد.
آیت‌الله علما ضمن تشکر از همه کسانی که در برپایی راهپیمایی اربعین زحماتی متقبل شدند، گفت: در این راستا از همه موکبداران چه در کشور ایران و چه در کشور عراق که توانستند به خوبی از زائرانی که از 70 کشور دنیا در این راهپیمایی شرکت کرده بودند پذیرایی کنند، تقدیر و تشکر می کنیم.

وی بیان داشت: از تمام ادارات ذیربط که تلاش کردند تا این راهپیمایی عظیم به خوبی برگزار شود و 3.5 میلیون زائر ایرانی به سلامت به زیارت رفتند و برگشتند تقدیر می شود.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین تلاش شبانه روزی نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی، صدا و سیما و سربازان گمنام امام زمان(عج) را قابل تقدیر دانست.

آیت‌الله علما همچنین ضمن تشکر از استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی این 37 سال اولین باری است که از استانداری تقدیر می کنم اما با تلاشها و رایزنی های ایشان در عراق و ایران بود که این مرز صدساله و قدیمی ترین مرز ایران و عراق بازگشایی شد و امیدواریم همچنان تردد از این مرز ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: همه این موفقیت ها زیر سایه ولی فقیه است که با خط‌دهی راههای بسته را به روی دنیا باز کرده است و با هدایت های ایشان کار به جایی رسیده که امروز بیش از 25 میلیون جمعیت از سراسر دنیا در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار