مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تالار مرکزی اراک با صرف ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار، اکنون به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده است.
کد خبر: ۷۹۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 24 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی نقل از ایرنا«محمدمهدی احمدی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این طرح فرهنگی  افزود: عملیات اجرایی تالار بزرگ اراک سال ۸۶ در ۱۶ هزار مترمربع وسعت آغاز شده ‌است.

وی با بیان اینکه ۲ تالار نیز در کرمان و یزد در حال ساخت است که در اولویت تکمیل قرار دارند، اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از تالار اراک نیازمند همکاری مدیران و نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی است. 

وی با بیان اینکه برای تکمیل ۲ سالن این مجموعه ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است، گفت: بخش‌های مهم تالار اراک از جمله تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ساخته و نصب شده است که با تخصیص اعتبارات به صورت کامل، بهره‌برداری آن محقق می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان مرکزی ظرفیت مطلوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که با تامین فضای مناسب، بیشتر بارور می‌شود.

احمدی افزود:  تالار مرکزی اراک در زمره ۱۵ تالاری است که در سطح ملی از سال‌ها پیش با طراحی پیشرفته و مدرن برنامه‌ریزی شده اما واردات تجهیزات و ماشین آلات این مراکز فرهنگی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها متوقف شده و روند تکمیل و تجهیز را با کندی مواجه کرده است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: توسعه فرهنگی فرآیندی است که در سایه هم افزایی، نشاط و برنامه محقق می‌شود و اهالی فرهنگ و هنر برای حرکت در ریل موفقیت باید اتحاد و انگیزه محوری را سرلوحه کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» افزود: کمبود منابع مالی نباید فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در جامعه متوقف کند و می‌طلبد که دستگاه های متولی با برنامه‌ریزی‌های کاربردی و نهادینه کردن فرهنگ هم‌افزایی و مشارکت، در راستای برگزاری برنامه‌های ماندگار فرهنگی و هنری گام بردارند.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا، بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار