معاون بهره برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم آغاز برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره):
معاون بهره برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:در سال زراعی جاری ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع نیشکر در خوزستان به زیر کشت رفته که رقم بی سابقه در تاریخ توسعه نیشکر است.
کد خبر: ۷۹۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 23 October 2019

معاون بهره برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:در سال زراعی جاری ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع نیشکر در خوزستان به زیر کشت رفته که رقم بی سابقه در تاریخ توسعه نیشکر است.

به گزارش"تابناک"؛ دکتر آل کثیر افزود: از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون و برای نخستین بار این مقدار کشت سالیانه، با تلاش شبانه‌روزی همکاران به اجرا درآمده است.

وی بیان داشت: کشت و صنعت های نیشکر  در ۲ سال گذشته دچار بحران شدید خشکسالی و سیلاب شده که نیاز است برای سال آینده برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا ضررهایی که بر اثر این حوادث به این صنعت تحمیل شده جبران شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های ناشی از خشکسالی و سیلاب در سال‌های اخیر موجب کاهش شدید تولیدات این شرکت شده بود، در راستای عبور از این بحران‌ و جبران خسارت‌های ناشی از شرایط ناگوار اقلیمی، تلاش شده است با جهش‌هایی همچون همین برنامه کشت حداکثری، بتوان در حداقل زمان ممکن تولیدات شرکت را ارتقا داد.

معاون بهره برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هر ساله از اول اردیبهشت ماه عملیات تهیه زمین و کشا آغاز می شود اما در سال جاری برخی از کشت و صنعت های نیشکر تا اواخر خردادماه درگیر سیلاب بودند و به همین دلیل عملیات تهیه زمین و کشت جدید از اواخر خردادماه و در مقطع زمانی کوتاه با تلاش جهادگونه و شبانه روزی پرسنل انجام شد و این اقدام بزرگ و جهادی در عرصه تولید محسوب می شود.

وی ادامه داد: یکی از بحران هایی که امسال کشت نیشکر را تهدید می کرد حمله ملخ ها به مزارع بود که به صورت بسیار گسترده در مزارع طغیان کرد که با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان تونستیم این آفت خطرناک را کنترل کنیم.

دکتر آل کثیر افزود: شرکت های نیشکری خوزستان به واسطه حضور نیروهای متخصص و با تجربه در سطوح مختلف در حوزه کشاورزی و صنعت از دانش فنی خاصی برخوردار هستند و از روش های نوین در این عرصه ها استفاده می کنند. در واقع توسعه نیشکر دروازه ورود مکانیزاسیون در صنعت نیشکر و کشاورزی است.

وی افزود: کشت پایدار و کشاورزی مدرن نیازمند دانش فنی است و کشت و صنعت های نیشکر به دلیل برخورداری از این دانش فنی به کشت و تولید پایدار رسیده اند.

معاون بهره برداری کشاورزی توسعه نیشکرو صنایع جانبی درباره مکانیزاسیون شدن آب دهی به مزارع نیشکر نیز گفت: تقریباً ۱۰۰ درصد برداشت محصول نیشکر به شکل مکانیزه انجام می شود. همچنین روش‌های آبیاری پیشرفته ای با هیدروفلوم یا «لوله های دریچه دار» که از روش‌های نوین است که بااستفاده از آن راندمان و بهره‌وری آب و به تبع آن مسایل زیست محیطی کنترل می شود و از طرفی باعث شده که میزان مصرف آب از حدود ۴۵ هزار مترمکعب در هکتار به حدود ۲۶ هزار متر مکعب در هکتار کاهش پیدا کند.

دکتر آل کثیر افزود: توسعه نیشکر علاوه بر تولید شکر، یک موسسه بزرگ برای نشر دانش کشاورزی است و در تمام زمینه های کاشت ، داشت و برداشت هر ساله از روش های نوین بهره می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار