معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سه هزار و ۳۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی مسیر تردد زائران اربعین در استان توسط بازرسان بهداشت محیط جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.
کد خبر: ۷۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 23 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر راضی ناصری فر اظهار داشت: همچنین از ۱۶ تا ۲۹ مهرماه جاری یک هزار و ۲۰۴ مورد نظارت بر توزیع مواد غذایی در مسیر تردد زائران اربعین در استان ایلام توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

وی افزود: در این مدت، ۵۲۸ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و ۵۰۱ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مناطق مختلف استان بخصوص شهرستان مهران انجام شده است.

ناصری فر یادآور شد: ۶ هزار و ۷۱۱ مورد بازدید و بازرسی از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی نیز توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

وی افزود: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، چهار هزار و ۸۶۸ مورد کلرسنجی آب، یک هزار و ۶۰۶ مورد بازدید از سرویس‌های بهداشتی، پنج هزار و ۲۶۴ مورد سنجش پرتابل نیز انجام شد.

دکتر ناصری فر اضافه کرد: طی این مدت یک هزار و ۲۰۴ نفر از خدمات فشار خون، ۴۳۸ نفر از خدمات دیابت و ۲ هزار و ۱۷۳ نفر از خدمات پرستاری و مامایی به گروه های هدف شامل تزریقات، پانسمان و مراقبت مادران باردار بهره مند شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین در این مدت ۱۰۳ هزار و ۲۰۷ ماسک فیلتردار، ۱۰۴ هزار و ۱۵۰ بروشور آموزشی و ۸۳۷ مایع ضدعفونی کننده دست توسط ۲۰ تیم بهداشت محیط بین زائران توزیع شد و چهار هزار و ۱۲۴ نفر از خادمان و ۱۱۶ هزار و ۳۵۳ نفر از زائران نیز تحت آموزش قرار گرفتند.

دکتر ناصری فر گفت: برپایی کلینیک دندانپزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، معاونت اجتماعی و معاونت بهداشتی، استقرار تیم مامایی به ظرفیت بیش از ۳۰ نفر در پایانه مرزی مهران و برگزاری ایستگاه زائر یاران حسینی در محل برپایی موکب های ورودی و خروجی شهر ایلام با حضور داوطلبان جوان عضو سازمان های مردم نهاد از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی ایلام است.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار