در اظهار نظری قابل تامل اعلام شد:
وی با بیان اینکه سقوط‌های قبلی هواپیمایی ای تی آر به علت‌ یخ‌زدگی رخ داده است، گفت: براساس گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس، اساسا با توجه به شرایط جوی نباید اجازه پرواز هواپیمای تهران-یاسوج داده می‌شد.
کد خبر: ۷۹۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 23 October 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از گذشت کمتر از دو سال از حادثه دنا و اعلام مقصر بودن خلبان در این حادثه اما اکنون خبرهای جدیدی مطرح می شود که حکایت از بی گناهی خلبان دارد!
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: دستگاه قضا به دلیل عدم پاسخگویی رئیس سازمان هواپیمایی به کمیسیون، وی را به انفصال از خدمات دولتی و شش ماه زندان با حکم دادگاه بدوی محکوم کرد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره صدور حکم تعلیق دو ساله علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی از سوی دیوان عدالت اداری درخصوص پرونده سانحه هواپیما ATR تهران- یاسوج، گفت: حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در بهمن ماه سال 96 رخ داد و در آن زمان کمیسیون اصل 90 مجلس به این پرونده ورود کرده و در این رابطه نشست هایی را با حضور کارشناسان و مشاوران فنی برگزار کرد، همچنین در این پرونده، اعضای کمیسیون از فرودگاه یاسوج بازدید کردند.
کمیته بررسی سوانح هوایی استقلال کافی را برای بررسی عملکرد سازمان هواپیمایی ندارد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل این است که کمیته بررسی سوانح هوایی به عنوان کمیته مسئول بررسی عملکرد سازمان هواپیمایی محسوب می شود، این در حالی است که بر اساس بخشنامه ای، رئیس سازمان هواپیمایی باید حکم ریاست این کمیته را امضا کند، این یعنی آنکه کمیته مربوطه استقلال کافی را برای بررسی عملکرد سازمان هواپیمایی ندارد.
سرعت عمل کمیته بررسی سوانح هوایی در تهیه گزارش سقوط هواپیمای تهران – یاسوج دارای اشکال و شبهه است
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من سرعت عمل کمیته بررسی سوانح هوایی در تهیه گزارش سقوط هواپیمای تهران – یاسوج دارای اشکال و شبهه است، از این رو در نهایت به علت تعلل سازمان هواپیمایی در همکاری با کمیسیون، رئیس سازمان به قوه قضائیه معرفی شد و دستگاه قضا به دلیل عدم پاسخگویی وی به کمیسیون اصل ۹۰، رییس سازمان را به یک سال انفصال از خدمات دولتی و ۴ ماه زندان با حکم دادگاه بدوی محکوم کرد.
یخ زدگی علت سقوط هواپیمای تهران-یاسوج بوده است
وی گفت: کمیته بررسی سوانح هوایی در گزارش خود درباره دلایل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، به دنبال مقصر نشان دادن خلبان این هواپیما بود، اما نظر کمیسیون اصل 90 برخلاف نظر کمیته مربوطه بود، در همین رابطه کمیسیون نشست هایی را با قاضی پرونده برگزار و مستندات را ارائه کرد، اما خوشبختانه با ایستادگی قاضی علی رغم وجود فشارهای موجود و با استفاده از کارشناسان مجرب، دستگاه قضا به این نتیجه رسید که یخ زدگی علت سقوط هواپیما بوده است.
سقوط‌های قبلی هواپیمایی ای تی آر به علت‌ یخ‌زدگی رخ داده است
وی با بیان اینکه سقوط‌های قبلی هواپیمایی ای تی آر به علت‌ یخ‌زدگی رخ داده است، گفت: براساس گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس، اساسا با توجه به شرایط جوی نباید اجازه پرواز هواپیمای تهران-یاسوج داده می‌شد. این داده‌ها و مستندات حاکی از این است که خلبان مقصر نبوده و این برای اولین بار است که خلبان مقصر اعلام نشده است.
نامه به رئیس قوه قضائیه برایجلوگیری از نفوذ برخی افراد در پرونده سقوط هواپیمای تهران – یاسوج
پیشنهاد من این است که پیش از نهایی شدن احکام دادگاه، وزارت راه و شهرسازی نسبت به برکناری مقامات مسئول در سازمان هواپیمایی اقدام کند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، از نامه خود به رییس قوه قضاییه برای جلوگیری از نفوذ برخی افراد در پرونده سقوط هواپیمای تهران – یاسوج خبر داد و گفت: پیشنهاد من این است که پیش از نهایی شدن احکام دادگاه، وزارت راه و شهرسازی نسبت به برکناری مقامات مسئول در سازمان هواپیمایی اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار